תקרית מביכה לנשיא צרפת עמנואל מקרון: ארמון האליזה השעה את סגן ראש הסגל של הנשיא לאחר שנתפס בעדת המצלמה כשהוא תוקף מפגינים ב-1 במאי. בסרטון שפורסם באתר העיתון לה מונד, נראה אלכסנדר בנאלה, כשהוא חובש קסדה ותג זיהוי משטרתי וגורר אישה ומכה מפגין נוסף. לאחר מכן הוא זוהה על ידי אנשים בזירה והתרחק מהמקום. 

דוברו של הנשיא, ברונו רוגר-פטי, אמר כי בנאלה הורשה להגיע להפגנה רק כצופה. "ברור שהוא הרחיק לכת, הוא זונמן מיידית לראש הסגל של הנשיא והושעה ל-15 יום. זו התנהגות בלתי מקובלת". 
אלא שכאן לא נגמרה הפרשה. התובע בפריז, שלא היה מודע לאירוע עד פרסומו, פתח בחקירה ראשונית נגד בנאלה בחשד לאלימות, פעולה במקום המשטרה ושימוש בסממנים השמורים לרשויות החוק. 
 

מקרון, הנמצא היום בביקור בדרום מערב המדינה, סרב להגיב לפרשה. בצרפת כבר החלו למתוח ביקורת על ההתנהלות של הארמון הנשיאותי, וטענו כי זאות עוד הוכחה שהנשיא מנותק מפשוטי העם. חברי האופוזיציה במדינה טענו כי עונש לסגן ראש הסגל קל מדי וכי היה צריך לפהנות את המקרה לרשויות החוק. 
"הסרטון מדהים", אמר לורן ואוקייה, נשיא המפלגה השמרנית, "יש תחושה שבסביבתו של מקרון חושבים שהם מעל החוק". גם בצד השמאלי של המפה הפוליטית בצרפת תקפו  את הנשיא: "אם נקבל שכל אחד יכול להיות שוטר, אז אין יותר שלטון החוק", אמר מנהיג השמאל הקיצוני, ז'אן לוק מלנצ'ון. "האיש הזה הוא העיניים והאזניים של הנשיא". 
לאחר שתמו 15 ימי ההשעייה, חזר בנאלה לארמון האליזה והוא נראה בתמונות רבות לצדו של הנשיא. הוא גם סייע לארגן את חגיגות הניצחון בעקבות הזכייה של נבחרת צרפת במונדיאל ברוסיה.