חמושים מארגון ג'בהת א-נוסרא הציתו היום (ראשון) מעבר הגבול בקוניטרה, המחבר בין סוריה לישראל. על פי הדיווחים, הם עשו זאת לפני נסיגתם מהמקום. ככל הנראה מדובר בגורמים מכוחות המרודים, אשר מסרבים לקבל את ההסכם שנחתם עם צבא אסד, בתיווך רוסי, ביום חמישי האחרון. 




כזכור, עשרות אוטובוסים הגיעו לאזור קוניטרה במהלך סוף השבוע, כדי להתחיל בפינוי המורדים ובני משפחותיהם מהאזור, ולהעבירם לשטחים אחרים בשליטת המורדים במדינה. במסגרת הסכם הכניעה, המורדים שמסרבים להגיע להסדר יוכלו להגיע למחוז אידליב שבצפון, מבלי שיהיה צורך בלחימה בין הצדדים. עם אלו המעוניינים להישאר ייחתם הסכם נפרד בו יוכלו ליישב את מעמדם עם המשטר. בעקבות ההסכם, הצבא הסורי יחזור לנקודות שבהן היה לפני תחילת הלחימה ב-2011, כשמשמעות הדבר היא שהמצב יחזור למעשה לקדמותו.
 

בתוך כך, משרד ההגנה הרוסי מסר כי העביר הצעות מפורטות לוושינגטון, אשר במסגרתן יוכלו למעלה מ-1.7 מיליון פליטים סורים לשוב לבתיהם. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, ההסכמות המפורטות במסמך, הושגו במהלך הפגישות שקיימו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין, בתחילת השבוע בפסגה בהלסינקי.