מריה בוטינה, אזרחית רוסיה שמואשמת בריגול בארצות הברית, ניהלה מערכת קשרים ענפה ביותר בוושינגטון ונפגשה בשנת 2015 עם בכיר רוסי ושני בכירים במשרד האוצר האמריקאי. הפגישות, שנחשפו על ידי גורמים המעורים בפרטים, נערכו בין היתר עם נגיד בנק ישראל לשעבר, הכלכלן הישראלי-אמריקאי סטנלי פישר, שכיהן באותו הזמן כסגן יושבת ראש הבנק הפדרלי של ארצות הברית.
בפגישות השתתף גם נייתן שיטס, שכיהן בתפקיד בכיר במשרד האוצר האמריקאי. על פי הדיווח, בוטינה הגיעה לארצות הברית באפריל 2015 עם אלכסנדר טורשין, שהיה סגן נגיד הבנק המרכזי של רוסיה והיו"ר בפועל של המועצה הפדרלית הרוסית ונחשב מקורב ל־NRA, והם נפגשו עם פישר ושיטס על מנת לדון ביחסים הכלכליים של ארה"ב ורוסיה בזמן תקופת כהונתו של אובמה.
שתי הפגישות, שעליהן לא דווח עד כה, חושפות מערכת קשרים ענפה שבטינה התכוונה ליצור עם בכירים אמריקאיים וקבוצות אינטרס.

מריה בוטינה. צילום: רויטרס


מכתב האישום שהוגש נגדה בשבוע שעבר, עולה כי בוטינה, שעמדה בראש ארגון רוסי התומך בנשיאת נשק, ניסתה "לפתח קשרים עם אישים אמריקאים ולחדור לארגונים בעלי השפעה על הפוליטיקה האמריקאית". על אף שלא נאמר במפורש באילו ארגונים מדובר, גורמים מקורבים לחקירה ציינו כי מדובר בעיקר בארגון הרובאים הלאומי (NRA), לובי הנשק החזק שמממן פוליטיקאים רפובליקנים רבים.
 
ביולי 2015, זמן קצר לאחר שטראמפ הכריז על התמודדותו בפריימריז הרפובליקניים, הגיעה בוטינה לאירוע שקיים בלאס וגאס ושאלה אותו אם, כנשיא, יסיר את הסנקציות מעל רוסיה. תשובתו של טראמפ הייתה: "אני מאמין שאוכל להסתדר עם פוטין, אני לא חושב שאנחנו זקוקים לסנקציות".
 
מכתב התביעה עולה כי בוטינה פעלה על פי הנחיותיו של גורם רוסי בכיר. לפי דיווחים בתקשורת מדובר באלכסנדר טורשין, שהיה סגן נגיד הבנק המרכזי של רוסיה והיו"ר בפועל של המועצה הפדרלית הרוסית ונחשב מקורב ל־NRA. ב־2016, הוא נפגש עם דונלד טראמפ הבן באירוע שקיים לובי הנשק ובאפריל האחרון הוא הוכנס לרשימת הסנקציות.