סקר חדש של מכון "אוראד" הפלסטיני, היושב ברמאללה, מצביע על ירידה חדשה בשיעור 12 אחוזים, בתמיכה במאבק המזוין נגד ישראל. שיעור התומכים בגדה המערבית וברצועת עזה במאבק המזוין נגד ישראל ירד מ-57 אחוזים באפריל שעבר ל-45 אחוזים בסקר החדש שכלל 1200 גברים ונשים פלסטינים ונערך בין ה-7-10 ביולי.



על פי הסקר, 58 אחוזים מתושבי רצועת עזה מאמינים במאבק המזוין, לעומת 37 אחוזים בגדה המערבית. 34 אחוזים מהנסקרים מאמינים כי חזרה למאבק המזוין ישרת את האינטרסים של הפלסטינים למען שחרורם וסיום הכיבוש, מול 29 אחוזים שאומרים שזה לא ישרת את האינטרסים הפלסטיניים. בעזה מאמינים 45% שהדבר ישרת את האינטרס הפלסטיני, לעומת 27 אחוזים בגדה המערבית.



מתנגדים ל"עסקת המאה"



עוד עלה, כי 87% מהפלסטינים מתנגדים לעצירת הרשות למשכורות הפקידים ברצועת עזה, מול 5% שמצדדים בהחלטה זו. הסקר מצביע על ש-70 אחוזים מהפלסטינים רואים ביישום "עסקת המאה" של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ "סיום חלום הקמת המדינה הפלסטינית", בחלוקה של 78% מהעזתים מול 65% מתושבי הגדה המערבית. שליש מהפלסטינים הודו כי אינם יודעים דבר על תוכן העסקה, שחלקים ממנה הודלפו בתקשורת.



בנוסף, 80 אחוזים רואים בהפסקת הסיוע הבינלאומי לרשות הפלסטינית מעין לחץ על ההנהגה הפלסטינית כדי להסכים לעסקת המאה. מחצית מהפלסטינים מאמינים בדרך בה מצדד יו"ר הרשות אבו מאזן ותנועת פת"ח לעומת 18 אחוזים שמאמינים בדרך של איסמעיל הנייה וחמאס, ו-27 אחוזים מאמינים שיש ללכת בדרך אחרת. מבחינה פנים פלסטינית רק 32 אחוזים (43% מהגדה ו-15% מעזה) מאמינים כי החברה הפלסטינית הולכת בכיוון הנכון, מול 60 אחוזים שרואים שהדרך אינה נכונה.



הסקר העלה עובדה שידועה לכולם: 88 אחוזים מתושבי רצועת עזה אומרים כי המצב הכלכלי הידרדר, מול 32 אחוזים מהגדה המערבית, ובממוצע 54 אחוזים מהפלסטינים מרגישים שהמצב הכלכלי של המשפחות שלהם נהיה גרוע יותר. נתון מפתיע הוא בעניין התמיכה במפלגות הפלסטיניות; 32 אחוזים תומכים בפת"ח של יו"ר הרשות מחמוד עבאס, כאשר התמיכה בפת"ח עולה ל-34 אחוזים ברצועת עזה לעומת 31% בלבד בגדה המערבית. התמיכה בחמאס עומדת על 12 אחוזים מהפלסטינים, כאשר ברצועת עזה עומדת התמיכה על 16% ואילו בגדה המערבית על 10%.



לפי הסקר, הקולות הצפים הם שיכריעו את הבחירות הבאות שיתקיימו ברשות הפלסטינית. שכן, שיעורם מתוך האוכלוסייה עומד על 45% - 49% בגדה המערבית ו-38 אחוזים ברצועת עזה.