השריפות באתונה גבו את חייהם של 74 בני אדם, וככל הנראה המספר הזה גם יעלה במהלך הימים הקרובים. השריפות, שהחלו הן ממערב והן ממזרח לאתונה, הצליחו להפתיע את היוונים, כשבכלי התקשורת כבר החלו טענות לגבי תפקוד הרשויות המקומיות והממשלה, בכל הנוגע להתנהלות לקראת אסון.  



ז'אן כהן, כתב "כאן", סיפר בצהריים: "זה לא סוף העניין. זה פשוט אסון שלא זוכרים כמוהו. האסון הקודם היה ב-2007, אבל זה לא היה כזה אסון. השריפה הזאת פרצה בשני מקומות, במזרח ובמערב. במערב יש המון אנשים שבורחים לשם, ומשם למקומות אחרים. המקום הזה כמעט נשרף כולו. יש שם בתי זיקוק באזור של גז ושל נפט, וזה היה החשש הגדול. לוחמי האש גם של בתי הזיקוק וגם של הממשלה, ממש ניסו לעצור את האש, אחרת זה היה מתפוצץ והיה שם אסון עוד יותר גדול. זה הגיע חצי קילומטר מהבית שלי". 

"האסון הגדול ביותר קרה במזרח אתונה, שם אתה רואה את אי הארגון של היוונים. זה הזכיר לי את הפסוק שיש בשמשון: 'בזמן ההוא אין מלך בישראל'. אותו דבר קרה פה. כל אחד עשה מה שהוא חשב, ולכן נהרגו כל כך הרבה אנשים. 26 איש ניסו להגיע לחוף הים, כדי שאנשי חיל הים היוונים יאספו אותם. הם הגיעו לצוק בגובה של 15 מטרים, לא הכירו את האזור ומצאו אותם מחובקים ושרופים. אמהות עם הילדים שלהם בידיים. הם יודעים את זה, כי אישה אחת ניצלה, כיוון שהיא הלכה אחרי הקבוצה הזאת. ואז חברה שלה פגשה אותה ולקחה אותה לים בדרך קצרה יותר. מצאו שני ילדים ואמא, שקפצה איתם לתוך הים, כדי להימלט, והם טבעו. זאת הבעיה. זה לא רק הטבע. זה לא אסון טבע, זה מחדל". 
 

שריפה ביוון. צילום: AFP


צילום: AFP


התושבים כבר מצביעים על האשמים: "יאשימו את העירייה ויאשימו את הממשלה. אף אחד לא יתפטר ולא יקרה שום דבר. ימשיכו פה כרגיל. זה מאוד מעניין. זאת האירוניה שיש פה. בדיוק באותו התאריך, ה-24/7, נפלה הדיקטטורה ביוון, הערב היה אמור להיות נשף הדמוקרטיה בארמון הנשיא, שבוטל בינתיים. ביום של חג, קרה האסון הזה. אנשים זועמים, אבל המעניין הוא שהממשלה והמוסדות שלה, פשוט לא קיימות. יש כאן ראש עירייה שנעלם לחלוטין. לא יודעים איפה הוא. זה היה קרוב אליו".
על המצב העכשווי אמר: "השריפות תחת שליטה, אבל מולי אני רואה בהר שהתחילה שריפה שוב. מקווה שזה לא יגיע שוב לאזור. אם לא יגיע לבתי הזיקוק, נדבר מחר, אם כן, אין מה לעשות".

השריפה ביוון. צילום: רויטרס

 
שריפה ביוון. צילום: רויטרס