השריפות ליד אתונה ממשיכות לבעור, וגבו עד כה את חייהם של 74 בני אדם, ועוד 150 פצועים. מייק קופנו, המתגורר ביוון, סיפר בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM על המראות הקשים: "אתה לא מאמין מה קורה פה", אמר, "מצאו ביער 26 אנשים, אני לא יודע אם הידיעה הזאת הגיעה אליכם לארץ. כולם ילדים ואימהות, בתוך היער, שנשרפו כולם, מחבקים אחד את השני. יש ריח של בשר אדם בכל האזור, זה אסון עצום". 



"שום דבר כבר לא ירוק. הכול שחור. נשרפו המון בתים. עכשיו יש לנו פה באזור שריפה חדשה", סיפר קופנו. בנוגע לדעתו על מה גרם להצתת השריפות אמר: "יש שמועות, יש כאלה שאומרים שהשריפות נגרמו מכבלים חשמליים, ויש אחרים שטוענים שמישהו הצית את השריפה עם בקבוק תבערה, אבל זה רק שמועות". 



אם המצב כזה חמור, מדוע יוון סירבה לעזרה ישראלית

"יש לנו חיל אוויר וכיבוי אש טוב מאד. יש לנו הרבה מטוסים. עכשיו, כשאנחנו יודעים שיש עוד שריפה, ולא יודעים מה יקרה מחר, יוון ביקשה מהמדינות של האיחוד האירופי עזרה. מחר מגיעים שני מטוסי כיבוי מאיטליה, שניים נוספים מספרד ושניים מקרואטיה ועוד עזרה מקפריסין. כך שבשלב הזה אנחנו בסדר. ממה שאני יודע מדינת ישראל עומדת לרשותנו, אבל כרגע אין צורך". 



השריפות, שהחלו הן ממערב והן ממזרח לאתונה, הצליחו להפתיע את היוונים, כשבכלי התקשורת כבר החלו טענות לגבי תפקוד הרשויות המקומיות והממשלה, בכל הנוגע להתנהלות לקראת אסון.  ז'אק כהן, כתב "כאן" המתגורר גם הוא ביוון, סיפר: "זה לא סוף העניין. זה פשוט אסון שלא זוכרים כמוהו. האסון הקודם היה ב-2007, אבל זה לא היה כזה אסון.



"השריפה הזאת פרצה בשני מקומות, במזרח ובמערב. במערב יש המון אנשים שבורחים לשם, ומשם למקומות אחרים. המקום הזה כמעט נשרף כולו. יש שם בתי זיקוק באזור של גז ושל נפט, וזה היה החשש הגדול. לוחמי האש גם של בתי הזיקוק וגם של הממשלה, ממש ניסו לעצור את האש, אחרת זה היה מתפוצץ והיה שם אסון עוד יותר גדול. זה הגיע חצי קילומטר מהבית שלי", הוסיף. 



שריפות הענק ביוון. צילום: רויטרס



שריפות ענק ביוון. צילום: רויטרס