תעלומת הגורם לשריפות הענק קרובה לפתרון: ממשלת יוון טוענת היום (חמישי) כי יש בידיה עדויות רציניות לכך שגל השריפות הקטלני שפקד את המדינה השבוע הוא תוצאה של הצתה מכוונת. עד כה השריפה גבתה את חייהם של 83 בני אדם, ועוד מעל מאה פצועים. השר להגנה אזרחית של יוון, ניקוס טוסקס, מסר כאמור כי יש בידי הממשלה אינדיקציות חמורות לכך שהצתה היא זו אשר גרמה לאש החזקה. 



כזכור, השריפות פרצו לפני שלושה ימים הן ממערב והן ממזרח לאתונה. בעקבות החום הכבד ששורר במדינה, וכן הרוחות החזקות, כוחות הכיבוי התקשו לשלוט על האש בעוד זו המשיכה להתפשט לאזורים נרחבים נוספים. הדליקה גרמה לאסונות ונזקים רבים ברכוש ובחיי אדם, ביניהם מותם של 26 אימהות וילדים שנמצאו שרופים על צוק כשהם מחובקים זה לזה. 
מייק קופנו, תושב המתגורר ביוון סיפר השבוע על המראות והריחות הקשים: "יש ריח של בשר אדם בכל האזור, זה אסון עצום. שום דבר כבר לא ירוק. הכול שחור. נשרפו המון בתים". כשנשאל מה לדעתו גרם להצתת השריפות אמר כי "יש שמועות, יש כאלה שאומרים שהשריפות נגרמו מכבלים חשמליים, ויש אחרים שטוענים שמישהו הצית את השריפה עם בקבוק תבערה, אבל זה רק שמועות". 

גל השריפות ביוון. צילום: רויטרס



תוצאות האסון. צילום: רויטרס



השריפה החזקה ביוון. צילום: AFP



כמו כן, שגרירת ישראל ביוון סיפרה כי "האש הגיעה בעוצמה ובמהירות אדירה כך שהכבאים לא הספיקו להגיע. כ-2,000 דירות נשרפו כליל, 4,000 דירות נשרפו באופן חלקי. אנשים נשרפו בתוך הדירות שלהם. כשהתרחשה השריפה בכרמל בחיפה היוונים היו ראשונים להגיע עם מטוסי הסיוע אך הם לא הצליחו להכיל את השריפה שהתרחשה אצלם במדינה".