שתי תאומות בנות 9 שנעדרו מאז שבוע שעבר לאחר פרוץ השריפות ביוון אותרו מתות יחד עם הסבא והסבתא שלהן, כך דווח אתמול ביוון לאחר שחוקר פרטי מטעם המשפחה אישר את הידיעה.

האחיות סופיה ווסיליקי פיליפופולו נהפכו לאחד מסמליה של הטרגדיה הגדולה שפקדה את המדינה בשבוע האחרון. "זהו סוף הסיפור. כל הארבעה נמצאו מחבקים זה את זה. אפילו המוות לא יכול היה להפריד ביניהם", כתב חבר המשפחה.
האחיות שנעלמו עלו לכותרות בכלי התקשורת במדינה לאחר שאביהן, יאניס, טען כי זיהה אותן בקטעים ששודרו בחדשות בטלוויזיה יורדות מסירת הצלה שפינתה אותן מאזורי השריפות, בלילה בין שני לשלישי עם פרוץ השריפה. 

השריפה הגדולה פרצה במדרונותיו של הר פנטלי ביום שני אחר־הצהריים והתפשטה במהירות לכיוון אזור החוף המזרחי והעיירות רפינה ומאטי - אתרים פופולריים בעונת הקיץ בקרב תיירים ומטיילים. עשן כבד כיסה את כל האזור והגיע עד אתונה, כ־30 ק"מ ממערב למוקד האש, ונראה גם מעל גבעת האקרופוליס. יוון סובלת בימים אלה מגל חום כבד בטמפרטורות העומדות על כ־40 מעלות. 

גל השריפות ביוון. צילום: רויטרס

 
השריפה החזקה ביוון. צילום: AFP

תוצאות האסון. צילום: רויטרס


בעקבות זאת פרסמו הרשויות הוראות פינוי מיידיות לתושבים ולמבקרים בעיירות ובאתרי הנופש לאורך החוף. רוחות במהירות 100 קמ"ש סייעו להתקדמות הלהבות והן אפפו מכוניות רבות שניסו להימלט מהאזור. ליד אחד המצוקים התגלו מכוניות חרוכות, שבהן עדיין היו מפתחות וחפצים אישיים, וגופות התגלו בים ובקרקעית המצוק. 
 
העיירה מאטי ספגה את הנזק הקשה ביותר: אלפי בתים וכלי רכב שנשרפו כליל; גופות חרוכות התגלו ברחוב, אולם המראה הקשה ביותר התגלה באתר נופש, בין שני מבנים. בסריקות שנערכו במקום נמצאו 26 גופות, ככל הנראה של משפחות, שחלקן היו חבוקות. "מאטי אינה קיימת עוד", אמרה אחת התושבות. "ראיתי גופות, מכוניות שרופות, אני מרגישה בת מזל שאני חיה".
 
קוסטס מגנוס, תושב מאטי, סיפר כי הוא ואחרים רצו לכיוון הים בעוד הלהבות רדפו אחריהם. "האש בערה בגב שלנו כשצללנו לתוך המים", אמר לסקיי ניוז. "זה הזכיר לי את ההתפרצות בפומפיי ואמרתי: 'אלוהים אדירים, אנחנו חייבים לרוץ כדי להציל את עצמנו'. זה היה איום ונורא".