נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר הלילה (ראשון) כי מדינתו לא תשנה את מדיניותה, זאת לאור איומיו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ להטיל עליה סנקציות אם לא תשחרר כומר אמריקאי המוחזק במאסר.
"ארצות הברית תאבד שותפה חזקה וכנה אם לא תשנה את עמדתה", צוטט ארדואן בכלי תקשורת טורקיים. בנוסף, הוא איים בפנייה לבוררות בינלאומית, "במידה וארצות הברית תמנע את העברת מטוסי ה-F35 לאנקרה".
בשבוע שעבר נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, צייץ בטוויטר כי ארצות הברית תטיל סנקציות משמעותיות על טורקיה בעקבות מעצרו הממושך של הכומר האמריקאי אנדרו ברונסון, ודרש את שחרורו באופן מידי. לדבריו, "ארה"ב תטיל סנקציות כבדות על טורקיה בעקבות מעצרו הממושך של הכומר אנדרו ברונסון. האדם הזה הוא נוצרי אדוק, איש משפחה ואדם נפלא. הוא סובל מאוד. יש לשחרר את איש הדת החף מפשע הזה מיד".

ביום רביעי האחרון קבע בית המשפט בטורקיה כי ברונסון, אשר נמצא במעצר כבר 21 חודשים, ישוחרר למעצר בית. הכומר הוא יליד צפון קרולינה, שעובד בטורקיה כבר למעלה מ-20 שנה. הוא הואשם בסיוע לקבוצה שעומדת לטענת אנקרה בניסיון ההפיכה הצבאית הכושל ב-2016. הוא הכחיש את כל האישומים המיוחסים לו, אך הוא צפוי לשבת בכלא עד 35 שנים במידה וימצא אשם.