אין ספק שדונלד טראמפ איננו נשיא שגרתי, וככזה הוא מעורר המון תשומת לב וביקורת. אפשר לשנוא אותו או לאהוב, אבל בלתי אפשרי להתעלם מהנשיא אולי הכי צבעוני ויוצא דופן שהיה באמריקה. בימים אלו מעסיקה את ארצות הברית תופעה חדשה, במסגרתה פסיכיאטרים אבחנו חרדה מסוג חדש המכונה 'חרדת טראמפ', ממנה עולה כי יותר ויותר אנשים חוששים לחייהם מאז בחירתו של טראמפ לנשיאות. 


הפסיכיאטר אילן טל, מומחה ומנהל מרכז טל לתמיכה נפשית ורגשית התייחס היום (שני) לתופעה בתכנית הרדיו של אראל סג"ל ב-103FM: "אני לא יודע אם מדובר בסינדרום. חרדה בנויה כאשר בראש מתקיים איום. כשאתה אומר לעצמך שעומד להיות מצב מסוכן, אתה חווה אותו מתוך תחושה שאין לך שליטה בו".

"הפחד הוא שמישהו אחר שולט ויכול לעשות משהו נורא וישפיע עלייך", אמר הפסיכאטר. "דוגמה טובה לכך היא חרדת טיסה, כאשר אדם אחר שולט במטוס. אם הוא ייפול דבר נורא יקרה".

כשנשאל עד כמה החרדה הזו מדבקת, השיב כי "התנהגויות ומחשבות מדביקות אחת את השנייה בין בני אדם מכיוון שאנחנו יצורים שמחקים אחד את השני. הדאגה תגיע גם לליבם של אנשים שבמיטבם אינם דאגנים, אך נמצאים ליד אנשים שדואגים מאוד. אנחנו בדרך כלל אומרים לאדם שנמצא בחרדה שידבר עם אדם שמרגיע אותו".



אראל סג"ל סיפר: "אני עוקב אחרי מה שקורה בקמפוסים האמריקאים. לאחר שטראמפ נבחר, המליצו לסטודנטים לעסוק בפלסטלינה כדי להירגע. מצד שני, יש גישה אחרת שקוראת לקחת אחריות על החיים שלנו".

"א' לא שולל את ב'", סיכם הפסיכיאטר. "באופן כללי, אני תמיד ממליץ לאדם להרגיע את עצמו. קודם כל תדאגו לנשמה שלכם לפני הכל. אם אחרי שאתה רגוע אתה רוצה לעשות משהו חברתי, הרי זה משובח".

עריכה ב-103FM: איתמר זיגלמן