נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אמר הערב (שני) כי יהיה מוכן להיפגש עם מנהיגי איראן "ללא תנאים מוקדמים". כאשר נשאל על ידי כתבים בבית הלבן אם יהיה מוכן להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני, ענה טראמפ: "אם הם רוצים להיפגש, ניפגש. אני מוכן להיפגש עם כולם, אני מאמין בפגישות". דבריו של הנשיא האמריקאי באים על רקע מתיחות הולכת וגוברת בין שתי המדינות.
 
טראמפ צייץ בחשבון הטוויטר שלו בשבוע שעבר תגובה חריפה לרוחאני, לאחר שאיים כי מלחמה מול איראן תהיה 'אם כל המלחמות'. טראמפ כתב כי "לעולם, לעולם אל תאיים על ארצות הברית שוב או שתסבול את התוצאות שמעטים בהיסטוריה סבלו לפני כן. אנחנו כבר לא מדינה שתעמוד מנגד למילותיך המטורפות על אלימות ומוות. היה זהיר".
דבריו של הנשיא האמריקאי באו על רקע הריאיון שהעניק רוחאני לסוכנות הידיעות 'איסנה'. הנשיא האיראני איים על וושינגטון להפסיק את המדיניות החדשה שלה ואת הטלת הסנקציות החריפות נגד טהרן. "אדוני הנשיא, אל תשחק עם זנב האריה, אתה רק תתחרט על זה. אמריקה צריכה לדעת שהסכם שלום עמנו יהיה אם כל הסכמי השלום, ומלחמה עם איראן תהיה אם כל המלחמות". 

נשיא איראן חסן רוחאני במצעד צבאי. צילום: רויטרס
נשיא איראן חסן רוחאני במצעד צבאי. צילום: רויטרס


רשת CNN דיווחה בשבת כי בממשל האמריקאי בוחנים אפשרות להפעיל כוח צבאי כדי לשמור על מיצרי הורמוז, שבפתח המפרץ הפרסי, פתוחים. ההחלטה לבחון אפשרות כזו הגיעה לאחר ששתי מכליות נפט סעודיות הותקפו באזור באב אל מנדיב על ידי המורדים החות'ים. בנוסף לכך, סוכנות רויטרס מסרה כי ממשל טראמפ שוקל להקים מחדש את "נאט"ו הערבית". על פי הדיווח, בממשל האמריקאי רוצים להקים כוח צבאי משותף לערב הסעודית, איחוד האמירויות, קטאר, מצרים וירדן, במטרה להילחם בהתפשטות האיראנית במזרח התיכון ובטרור. 
 

מפקד כח אל-קודס של משמרות המהפכה, הגנרל קאסם סולימאני, איים ביום חמישי על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, והדגיש כי "אנו אומה שמקדשת מוות, ואנו ממתינים לך". בנאום שנשא בעיר המדאן, כינה סולימאני את טראמפ "איש הבארים והקזינו", והוסיף כי "הממשל האמריקאי מתאמץ לבצע פשעים, והראיה הגדולה על כך עמידתו לצד הישות הציונית בפשעים שהיא מבצעת ברצועת עזה".
 
כזכור, בתחילת החודש מפקד משמרות המהפכה של איראן, הגנרל מוחמד עלי ג'עפרי, אמר כי אם ארצות הברית תפריע לייצוא הנפט האיראני, היא תחסום את מיצרי הורמוז, ואמר כי "המיצרים יהיו של כולם או של אף אחד". איסמעיל קוסארי, מפקד בכיר במשמרות המהפכה, הוסיף כי "אם האמריקאים רוצים לעצור את ייצוא הנפט האיראני, אנחנו לא נאפשר כל משלוח של נפט לעבור דרך מיצרי הורמוז", כשהוא מתייחס למדיניות המוצהרת של ממשל טראמפ להביא את ייצוא הנפט האיראני לרמה אפסית.