הרשויות בקולומביה עצרו ביום 18 בני אדם, בהם שני ישראלים, בחשד למעורבות ברשת שניצלה קטינות בתעשיית המין. המעצר אירע בעיר קרטחנה, שנחשבת ליעד תיירותי פופולרי בדרום אמריקה. על פי הערכת הרשויות, לפחות 250 נערות ומתבגרות עברו התעללות מינית על ידי חברי הרשת. המעצר הגיע בעקבות מספר תלונות על כך שהישראלים מארגנים אירועים בעלי אופי מיני 
התובע הכללי של קולומביה תיאר את פעולת המעצר כ"מבצע הגדול ביותר נגד תיירות המין בעיר שלחוף הים הקאריבי". בין העצורים גם שתי נשים ששידלו את הנערות לעבוד בזנות וכן מנהלי מלונות החזיקו בקטלוגים של הנערות.  
רבות מהקורבנות הן נערות מוונצואלה שמגיעות לקולומביה במצב פגיע. על פי הודעת התביעה, "הן מגיעות למדינה ומצפות למצוא עבודה, אך מגלות מציאות שונה לגמרי. המסמכים שלהן נלקחים מהן, הן נסגרות במקום מסוים ומנוצלות מינית". 

גירוש אסי בן מוש מקולומביה
אחד העצורים הוא ראול דנילו רומרו, קצין במארינס של צבא קולומביה, נגדו יש ראיות המצביעות על כך שהנתעלל מינית בנערות בנות פחות מ-14 ואז קונה את שתיקתן ומרה להן לקעקע את שמן על חלקים מגופן.  
כחלק מהחקירה, הרשויות בקולומביה דורשות מהאינטרפול לעצור את אסי בן מוש, הישראלי שגורש מהמדינה לפני שבעה שמונה חודשים לאחר שנעצר בחשד לביצוע עבירות סמים, שידול לזנות וניהול רשת לא חוקית של תיירות. בן מוש היה הבעלים של שני מלונות בקולומביה, בהם מצאו החוקרים ראיות לעבירות.