השליח הרוסי לסוריה, אלכסנדר לברנטייב, אמר כי הכוחות האיראנים במדינה נסוגו למרחק 85 ק"מ מהגבול עם ישראל בעקבות לחץ ממוסקבה, כך דווח הבוקר (רביעי) באתר ספוטניק. "כמובן שאנו לוקחים בחשבון את האינטרסים של המדינות השכנות, האינטרסים של ישראל, הנשיא שלנו דיבר על כך", אמר שליחו של הנשיא פוטין. "כאשר לקחנו בחשבון את הדאגה הישראלית, הצלחנו להשיג את נסיגת היחידות האיראניות למרחק 85 ק"מ מהגבול הישראלי". 



עם זאת, לברנטייב הוסיף כי רוסיה לא מנסה להשיג "עסקאות חבילה" סודיות בסוריה עם מדינות אחרות. כזכור, לפני כשבועיים אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "הרוסים הרחיקו את הכוחות האיראנים מרחק של עשרות קילומטרים מהגבול, וכי עד עכשיו התרחשו רק מספר מקרים בודדים של מיליציות איראניות או שיעיות, שחזורו לגבול במסווה של כוחות סורים".


נתניהו הוסיף וחזר אז על הדרישה הישראלית, כי הכוחות האיראנים ייצאו משטחי סוריה. "יש שלושה דברים הנמצאים בראש העדיפויות. ראשית - התרחקות הכוחות האיראנים והכוחות של חיזבאללה מהגבול עם ישראל, הוצאת הטילים האיראנים ארוכי הטווח משטחי סוריה ולוודא כי אנשים אינם נרצחים באזור החיץ בין המדינות", הסביר ראש הממשלה. 

ולדימיר פוטין ובנימין נתניהו. צילום: AFP
ולדימיר פוטין ובנימין נתניהו. צילום: AFP


במאי דחתה איראן את קריאתה של רוסיה לכל הכוחות הזרים לסגת מסוריה, בהם אלו של טהרן, חיזבאללה, טורקיה וארצות הברית. דובר משרד החוץ האיראני הגיב אז להצהרה של פוטין, ואמר: "נישאר בסוריה כל עוד יש איום של טרור וכל עוד הממשלה הסורית רוצה אותנו שם. האומות שצריכות לעזוב את סוריה, הן אלו שנכנסו אליה ללא אישור של הממשלה הסורית".



מיליציות שיעיות בסוריה. צילום: AFP
מיליציות שיעיות בסוריה. צילום: AFP