זמן קצר לאחר שצה״ל הצהיר כי תקף חולייה של דאעש, הודיע צבא ירדן כי הדף חמושים של ארגון המדינה האסלאמית שניסו לחדור לממלכה מהגבול הצפוני עם סוריה. בהודעה נאמר, כי התנהל עימות בינו לבין חמושים של ארגון המדינה האסלאמית, על הגבול הצפוני של הממלכה, בימים שלישי ורביעי.
בהודעת הצבא נאמר, ״ביום שלישי בצהריים, במסגרת הלחימה באגן הירמוכ בין הצבא הסורי לכנופיית דאעש הטרוריסטית, התנהל מרדף אחר חמושים לאורך ואדי ירמוכ, לאחר שהקבוצה ניסתה להתקרב לגבול שלנו״.

עוד נמסר מפי קצין בכיר בצבא ירדן, כי ״בוצע נוהל קרב בשימוש בכל סוגי הנשק, באמצעות גדוד משמר הגבול העשירי״. צבא ירדן הודיע, כי "האזור טוהר לחלוטין עד יום רביעי בצהריים, ואף חמוש לא הצליח לעבור את הגבול הירדני, כאשר הכוחות הכריחו אותם לסגת אל תוך האדמה הסורית".
על פי ההודעה, הכוחות הסורים המשיכו במרדף אחר אנשי דאעש ליד הגבול עם ירדן, וכי ״הכוחות הירדנים נמצאים בכוננות עליונה למניעת חדירת כנופיות טרור אל תוך הממלכה.

כלי טיס של צה"ל ביצע הלילה תקיפה לעבר מספר פעילי טרור חמושים בדרום רמת הגולן הסורית, ככל הנראה מארגון דאעש, בה נהרגו שבעה מהם. לאחר סריקות באזור הבוקר, אותרו במקום חגורות נפץ ורובה מסוג קלצ'ניקוב. האירוע החל להתגלגל לאחר שתצפית זיהתה את הדמויות החשודות סמוך לגבול. בעקבות כך, תקף אותם כלי הטיס, ובסריקות נמצא, כאמור, ציוד הלחימה הרב שהיה עליהם שכלל גם חגורות נפץ.