שר החוץ האיראני, מוחמד זריף, עקץ היום (שישי) את ארצות הברית בציוץ שפרסם בדף הטוויטר שלו, על רקע התרגיל הצבאי המאסיבי שמתכננת איראן לבצע במפרץ הפרסי בימים הקרובים, וכן המתיחות הגוברת בין שתי המדינות.



זריף צייץ כי "חיל הים האמריקאי לא מוצא את עצמו במים שלנו. אולי כיוון שהם לא מצליחים להבין את השם: המפרץ הפרסי, כך הוא נקרא במשך 2,000 שנה, יותר משנות קיומה של ארצות הברית. או שאולי הם פשוט לא מצליחים להבין מה קורה בחצר האחורית שלנו, יותר מ-1,000 קילומטר מהבית שלהם". בציוץ קודם כתב אף זריף כי "ההתמכרות של ארה"ב לסנקציות לא יודעת גבול". 




כזכור, השבוע פורסם כי ארצות הברית מאמינה שאיראן מתכוננת לבצע תרגיל צבאי במפרץ הפרסי בימים הקרובים. גורמים אמריקאיים אמרו כי ככל הנראה מטרתו של התרגיל רחב ההיקף היא להוכיח כי יש ביכולתה של טהרן לחסום את התנועה במיצרי הורמוז, הנחשב לנתיב אסטרטגי למשלוחי נפט שמשמרות המהפכה באיראן איימו לחסום.



איראן זועמת על החלטתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין עימה ולהחזיר את הסנקציות על טהרן. בכירים איראניים מזהירים כי המדינה לא תיכנע בקלות לכוונה מחודשת מצד ארה"ב לבלום את יצוא הנפט החיוני של איראן. המפקד הצבאי של ארה"ב אישר כי הבחין בעלייה בפעילות האיראנית, כולל במיצרי הורמוז. 



"אנו מודעים לעלייה בפעילות חיל הים האיראני בתוך המפרץ הערבי, מיצרי הורמוז ומפרץ עומאן", אמר מפקד חיל הים ביל אורבן, המפקח על כוחות ארה"ב במזרח התיכון."אנו עוקבים אחריהם מקרוב, ונמשיך לעבוד עם השותפים שלנו כדי להבטיח את חופש השיט ואת זרימת הסחר החופשית בנתיבי מים בינלאומיים", אמר. אורבן לא סיפק מידע נוסף.



כמו כן, הנשיא האיראני התייחס למתיחות במפרץ הפרסי וטען כי מדינתו לא מעוניינת בעימות. "הרפובליקה האסלאמית לא מעוניינת במתיחות באזור ולא רוצה בדרכי המים הבינלאומיים, אך לא תוותר בקלות על זכותה לייצא נפט", נכתב באתר הרשמי של רוחאני. בתוך כך אמר גורם אמריקני כי בכירים בממשל האמריקאי מסרו לישראל כי אין כל שינוי במדיניות וושינגטון כלפי טהרן, למרות מוכנות הנשיא טראמפ להיפגש עם רוחאני.