ההפגנות באיראן על רקע המשבר הכלכלי המחריף נמשכות: מאות מפגינים ניסו לפרוץ לבית ספר דתי בעיר איג'תיהאד שבמחוז כראג' הסמוך לטהרן, ולהצית אותו ביום שישי האחרון, כך דווחה היום (שבת) סוכנות הידיעות המקומית פארס. מנהל בית הספר הדתי, חוג'ת אל-איסלאם הינדיאני, אמר לתקשורת המקומית כי "קרוב ל-500 מפגינים תקפו את בית הספר בשעה 21:00 (שעון טהרן) בלילה של יום שישי, ניסו לפרוץ את הדלתות ולשרוף חפצים".



הוא הוסיף עוד, כי "המפגינים הגיעו עם אבנים ושברו את כל חלונות אולם התפילה תוך שהם קוראים קריאות בגנות המשטר". כוחות המשטרה הגיעו לבית הספר, פיזרו את המפגינים ועצרו כמה מהם. בימים האחרונים נמשכות ההפגנות בערים איספהאן, שיראז, משהאד וטהרן במחאה על המצב הכלכלי. זאת, בהמשך להתרחבות הזעם גם על הדרג הפוליטי במדינה.



פעילים ברשתות החברתיות העידו, כי המפגינים צעקו "מוות לדיקטטור", "שאה, תחזור" בקריאה לחזרת שלטון השאה לפני המהפכה של האייתוללות ב-1979. שר ההגנה האיראני, גנרל אמיר חאתמי, טען כי ארצות הברית ובנות בריתה הקציבו 500 מיליארד דולר כדי לגרום לכאוס באזור ולזעזע את היציבות הביטחונית באיראן.



בהצהרה בשבת הוסיף חאתמי, כי "אחת ממדינות האזור הודתה שהוציאה 137 מיליארד דולר כדי לגרום לכאוס באיראן תוך תמיכה בקבוצות טרור בעיראק ובסוריה, כאשר במקביל ארצות הברית ובנות בריתה הקציבו 500 מיליארד דולר למטרה זו".



שר הפנים של איראן, עבד א-ריזא רחמאני-פאדלי, אמר כי על נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, להתנצל בפני איראן והעולם על יציאת ארצו מהסכם הגרעין. "זו חוצפה לצאת מהסכם ולאחר מכן להודיע כי אתה מעוניין לשאת ולתת בלי תנאים מוקדמים", הוסיף השר. 



ואילו דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, התייחס להצעתו של הנשיא האמריקני דונלד טראמפ להיפגש עם מנהיגי איראן. "לא ננהל משא ומתן תחת לחץ, בוודאי לא עם אדם שלא מכבד הסכמים והתחייבויות". אמר קאסמי והוסיף. "נגיע להסכם עם אירופה בנוגע לחבילה המוצעת הרבה לפני נובמבר".



בינתיים, גורמי מודיעין אמריקנים סבורים, כי איראן עשויה לפתוח בתרגיל ימי גדול במפרץ הפרסי במהלך השבוע. על פי ההערכות מדובר בהקדמת התמרון הימי השנתי, שבאה על רקע המתיחות הגוברת בין וושינגטון וטהרן. צבא ארצות הברית אישר שזיהה עליה בפעילות האיראנית, כולל באזור מיצרי הורמוז, נתיב ימי אסטרטגי למעבר מיכליות הנפט, שהאיראנים איימו לחסום במידה ויימנע מהם ייצוא נפט.



גורמים רשמיים בוושינגטון אמרו, כי יותר ממאה כלי שיט ישתתפו בתמרון, לצד מאות כוחות יבשה. "אנו מודעים לפעילות הימית האיראנית במפרץ הפרסי, מיצרי הורמוז ומפרץ עומאן", נמסר מצבא ארצות הברית. "אנו עוקבים אחר הפעילות מקרוב ונמשיך לפעול עם שותפינו להבטיח את חופש התנועה והסחר במים הבינלאומיים".



הגורמים הרשמיים העריכו, כי מטרתה של איראן ביציאה לתרגיל כשלב זה היא להעביר לוושינגטון מסר על רקע החרפת הלחץ הכלכלי והדיפלומטי נגדה.