כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי דיווחו הלילה (ראשון) כי מנהל מרכז המחקרים המדעיים בעיר מסיאף בפרברי חמה שבמערב סוריה, דוקטור עזיז אסבר, נהרג עם בפיצוץ של מכוניתו בעיר זמן קצר לאחר שיצא מביתו. על פי הדיווחים, הפיצוץ ארע בסמוך למפעל נעליים בדרך המובילה לחמה. עוד על פי הפרסומים, באירוע נהרג גם נהגו של אסבר.

באחת הגרסאות נטען כי המדען חוסל באמצעות לבנת חבלה שהוצמדה לרכבו, והופעלה מרחוק עם יציאתו מביתו. בתקשורת המזוהה עם המשטר נטען, כי טיל שוגר לרכב מכלי טיס - והשמיד את הרכב.

כתב ערוץ אל-מנאר הלבנוני בסוריה צייץ, כי ״מדובר במדען ובאישיות לאומית, שמי שעומד מאחורי ההתנקשות בחייו הוא ארגון מודיעין זר״, מבלי להפנות אצבע מאשימה כלפי ארגון כלשהו. עם זאת, פעילים ברשתות החברתיות קשרו בין ישראל לבין החיסול, שבוצע לדבריהם על ידי סוכנים מקומיים של המוסד. "בכל פעם שישראל תקפה את מתקן המחקר הכימי היא ניסתה להתנקש בחייו של האיש שפיתח את הטילים הכימיים, איש אמון של הנשיא בשאר אסד, שמחזיק בכל הסודות הכימיים של סוריה", כתב אחד מהם.

באופוזיציה בירכו על החיסול, כתבו "ברוך שפטרנו", והוסיפו כי "מדובר באיש האחראי להרג אלפים בסוריה בהם מאות ילדים באמצעות הנשק הכימי שהוא פיתח".

האזור בו אירע הפיצוץ הותקף בעבר, על פי פרסומים ערביים, על ידי ישראל. על פי הדיווחים, המתקפה האחרונה באזור ארעה בחודש שעבר על מפעל מחקר ומפעל לייצור נשק הגנתי בכפר אל-זאוי, ובמהלכה שוגרו חמישה טילים.

כזכור, בלילה בין חמישי לשישי דווח בסוכנות הידיעות סאנ"א על תקיפה ישראלית בה יירט מערך ההגנה האווירית הסורי מטרה ממערב לדמשק והשמיד אותה.  על פי דיווחים במדינה, מדובר באש נ"מ שנורתה לעבר מטוסים ישראליים שתקפו באזור.