אמיליה ארהארט, שהייתה טייסת וסופרת אמריקאית, נעלמה בנסיבות לא ברורות בעת טיסה בשני ביולי 1937, סמוך לאי האולנד, והוכרזה כמתה בחמישה בינואר 1939. כעת, כך לפי דיווחים בממלכה, תעלומת היעלמותה עשויה להיפתר לאחר שהתברר כי שני חיילים אוסטרליים לשעבר, ששירתו במלחמת העולם השנייה, מצאו ככל הנראה את המנוע של המטוס.



ב-1945 גילה גדוד חי"ר אוסטרלי הריסות של מטוס דו-מנועי לא צבאי, בג'ונגל של אזור שכיום שייך לפפואה גינאה החדשה. החיילים, שלא ידעו לתאר את מיקומם המדויק, רשמו מידע על המטוס והמשיכו בדרכם, ואף שלפו תג מתכת שהיה תלוי ליד אחת ממנועי המטוס.



לאחרונה הועבר התג לבסיס אמריקאי, יחד עם מספר סידורי שהופיע עליו ומידע ביחס למטוס, שמנועיו יוצרו על ידי חברה אמריקאית. עם זאת, החיילים הצליחו לרשום רק חלק מהמידע המדובר על המפה שבה השתמשו אז.




דיוויד בילינג, שהקדיש את חייו לפתרון התעלומה, טען כי בבדיקה שערך התגלה כי המידע שהועבר על ידי החיילים האוסטרליים נמצא אמין. הוא אמור להתחיל בחיפוש סופי אחר המטוס בהמשך השנה. עם זאת, עד שיימצאו ההריסות עדיין לא יהיה ניתן לומר בבירור שהריסות המטוס שאותרו על ידי החיילים האוסטרליים במלחמת העולם השנייה שייכים לטייסת ולסופרת.

ב-CBS פורסם לאחרונה כי חוקרים אמריקאים בטוחים שהטייסת האמריקאית לא התרסקה בים, אלא נחתה באי מרוחק באוקיינוס הפאסיפי. לפי הדיווח, אזרחים רבים דיווחו כי הם שמעו קריאות קריאה לעזרה ברדיו מהסופרת האמריקאית לפני ההתרסקות.

ארהארט התפרסמה כאשר הייתה לאישה הראשונה שחצתה את האוקיינוס האטלנטי בטיסת יחיד, ואף קבעה שיאי טיסה רבים נוספים. על חוויותיה, היא סיפרה בספרים שהפכו לרבי-מכר.