ארצות הברית הכחישה מעורבות בפיצוץ מטוס ללא טייס במהלך אירוע צבאי בו נאם הלילה (ראשון) נשיא ונצואלה ניקולס מדורו. "אני יכול לומר באופן שאינו משתמע לשני פנים כי אין שום מעורבות של ממשלת ארצות הברית", אמר ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי של הבית הלבן. בראיון לפוקס ניוז, בולטון אמר כי יתכן שממשלת מדורו עצמה עומדת מאחורי הפיצוץ והזכיר את הדיכוי והשחיתות רחבי ההיקף במדינה. 

ניסיון התנקשות בוונצואלה
"זה יכול להיות הרבה דברים, מאמתלה שנוצרה על ידי משטר מדורו עצמו ועד למשהו אחר", אמר בולטון, שהוסיף כי לא נפצעו אזרחים אמריקאים בפיצוץ. "אם לממשלת ונצואלה יש מידע מוצק שהם רוצים להציג בפנינו שיראה הפרה של החוק הפלילי האמריקאי, אנחנו נבחן את זה ברצינות", הוסיף. ארגון לא מוכר בשם "התנועה הלאומית של חיילים בחולצות טי" נטל אחריות למתקפה הלילה. 
 

רחפן עמוס בחומר נפץ התפוצץ במהלך מתקפה שאירעה בסמוך למקום בו נאם מדורו במצעד צבאי בו השתתף בבירה קראקס. על פי הדיווחים, ישנם שבעה חיילים שנפצעו באירוע. במקרה החריג, שתועד במצלמות הטלוויזיה המקומית, נראה מדורו נושא את נאומו, כשלפתע נשמע קול נפץ חזק שהביא למנוסה של החיילים שהשתתפו באירוע. 

בזמן נאומו של מדורו בנושא הכלכלה בוונצואלה, נקטע קולו כשהנשיא והסובבים אותו, ביניהם גם רעייתו, הסתכלו למעלה. המצלמה התמקדה לאחר מכן בחיילים שהחלו לברוח מהמקום, לפני קטיעת השידור. מדורו עצמו לא נפגע בפיצוץ.
 
 ג'ון בולטון. צילום: רויטרס
ג'ון בולטון. צילום: רויטרס

 
מדורו מאשים לעתים תכופות את וושינגטון, שהטילה סנקציות על בכירים בממשלתו, ב"מזימות" והאשים את הפוליטיקאים האמריקאים בקשירת קשר להפלתו לאחר שני עשורים של משטר סוציאליסטי במדינה. ונצואלה סובלת משנה חמישית של משבר כלכלי קשה שגרם לתת-תזונה ולאינפלציה חמורה. עשרות אלפי בני אדם נמלטו מהמדינה המרכז אמריקאית לקולומביה ולברזיל השכנות.