רעידת אדמה בעוצמה 7 פגעה היום (ראשון) באיים באי לומבוק שבאינדונזיה. לאחר מכן הרשויות פרסמו אזהרת צונאמי, שהוסרה כעבור מספר שעות. המכון הגיאולוגי האמריקאי מסר כי הרעידה פגעה בחוף הצפוני של האי, בעומק של עשרה קילומטרים. למעלה מ-30 בני אדם נהרגו ברעידת האדמה באי לומבוק שבאינדונזיה. הרעש, בעוצמה 7.0, גרם לפאניקה בקרב מטיילים ותושבים מקומיים באיים. "כל האנשים שהיו במלון ברחו החוצה, הצטרפתי אליהם", סיפרה מישל לינדזי המטיילת באי בשיחה עם סוכנות הידיעות "רויטרס". כזכור, ברעידה בעוצמה דומה, שהתרחשה במדינה בשבוע שעבר, נהרגו לפחות 16 בני אדם וכ-500 מטיילים נתקעו על הר הנמצא באי.

בתוך כך, הנופשים בפורטוגל נאלצים להתמודד עם גל החום הקיצוני ששוטף את היבשת בימים אלה, כשהטמפרטורה במדינה צפויה להגיע ל-43 מעלות צלזיוס. למעלה מ-740 לוחמי אש נאבקים בשריפה שפרצה ביער בדרום אלגרבה, יעד פופולרי עבור הבריטים שמחפשים להימלט מהקור בממלכה. שני כפרים פונו באופן מיידי ו-11 מטוסי כיבוי הוזנקו למקום. בתוך כך שלושה בני אדם, בהם קשיש חסר בית, מצאו את מותם בספרד.





גל החום הלוהט, שהגיע מצפון אפריקה, גרם לטמפרטורות בספרד לעלות ל-42 מעלות, ל-40 בצרפת, ל-30 בפינלנד (22 מעלות מעל הטמפרטורה הממוצעת בתקופה זו) ותושבי שוויץ הגיעו ל-28 מעלות. הנהגים בנורבגיה נתבקשו לסייע להחביא את האיילים במנהרות שונות, כדי להגן עליהם בטמפרטורות השיא - 24 מעלות.

במקביל, חוקרי הכבאות בקליפורניה פיענחו את הסיבה שגרמה לפרוץ שתי שריפות היער העצומות שפרצו לפני כשבועיים. הם הסבירו כי הגורם הוא ניצוצות שנגרמו כתוצאה מצמיג של קרוואן. השריפות גבו את חייהם של לפחות שישה בני אדם, בהם מספר ילדים, ולפציעתם של רבים. הדבר גרם לנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, להכריז על השריפות בקליפורניה כאסון טבע ולהורות לשלוח סיוע פדרלי.









עד כה, רק 32 אחוז מהשריפות כובו ועשרות אלפי בני אדם נאלצו לפנות את בתיהם. המושל ג'רי בראון, שסייר בחלק מהאזורים הפגועים, הודה כי "זו המציאות הנורמלית, ועלינו ללמוד להתמודד אתה" לנוכח עוצמת השריפות ומשך בעירתן. עם זאת, ישנם חדשות טובות מהמדינה הבוערת. בני זוג מקליפורניה, אשר פתחו לפני כשנתיים מקלט לחיות בר הצליחו להציל את כולן. בין הניצולים - מספר צבי ים גדולים. 

צילום: רויטרס