מניין ההרוגים ברעידות האדמה שארעה באיים לומבוק ובאלי שבאינדונזיה עלה ל-91 ולפחות 209 בני אדם נפצעו, כך דיווחו הלילה (שני) הרשויות במדינה. רוב הקורבנות היו בצדו הצפוני של לומבוק, אך שני בני אדם נהרגו באי באלי השכן, אמר ראש הסוכנות למצבי חירום באינדונזיה סוטופו פורוו נוגרוהו. הוא הוסיף כי מניין ההרוגים צפוי לעלות עוד כאשר יימסר מידע נוסף מאזורים בהם קרסו או ניזוקו אלפי בניינים. "איסוף הנתונים ומאמצי החילוץ נמשכים", אמר נוגרוהו.

לא ידוע על אזרחים זרים בקרב ההרוגים עד כה. שני רעשי אדמה עזים, בעוצמה של 6.8 ו־7.0, התרחשו אתמול בשעות הערב ליד החוף הצפוני של האי לומבוק והורגשו גם באי באלי, ולאחר כמה דקות התרחש רעש משנה בעוצמה 5.6. בעקבות זאת, פרסמו הרשויות אזהרה מפני גלי צונאמי, אולם ההתראה בוטלה אחרי כשעתיים.

במטראם, העיר הגדולה באי לומבוק, פרצה בהלה והתושבים נמלטו מבתיהם לרחובות ולמקומות גבוהים. כ-1,000 תיירים זרים ומקומיים חולצו בסירות משלושה איים ליד החוף המערבי של לומבוק. תורות ארוכים נצפו בנמל התעופה של העיר, אליו הגיעו תיירים זרים רבים שהחליטו לעזוב את המדינה. "זו רעידת האדמה הגדולה ביותר שהרגשתי אי פעם", אמר סטיוארט מקדונלד מבריטניה שנפש במקום.

 תושבים מחלצים אופנוע מבית הרוס באינדונזיה. צילום: רויטרס
תושבים מחלצים אופנוע מבית הרוס באינדונזיה. צילום: רויטרס

 "כל האנשים שהיו במלון ברחו החוצה, הצטרפתי אליהם", סיפרה מישל לינדזי המטיילת באי בשיחה עם סוכנות הידיעות "רויטרס". כזכור, ברעידה בעוצמה דומה, שהתרחשה במדינה בשבוע שעבר, נהרגו לפחות 16 בני אדם ונפצעו מאות וכ-500 מטיילים נתקעו על הר הנמצא באי.