הצרות הכלכליות באיראן באות בצרורות: ארצות הברית צפויה להחזיר היום (שני) את הסנקציות שהוסרו בעקבות חתימת הסכם הגרעין לפני שלוש שנים. כזכור, לפני שלושה חודשים, הודיע הנשיא טראמפ על פרישת ארצות הברית מהסכם הגרעין ואמר כי יחזיר את הסנקציות נגד טהרן. נשיא איראן, חסן רוחאני, יישא היום בצהריים נאום לאומה בתגובה להודעה האמריקאית הצפויה. 



מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר כי ההודעה תעשה על ידי הבית הלבן והוסיף כי "זהו חלק חושב במאמצים נגד הפעילות הזדונית האיראנית". גורם במשרד האוצר האמריקאי, האחראי על הפעלת הסנקציות, אמר כי הם יופעלו מחר בחצות שעות מזרח ארצות הברית.



לדברי פומפאו, ארצות הברית תאכוף את הסנקציות בתקיפות. כשנשאל על הסיכויים של טהרן לחמוק מאיסורים על עסקאות פיננסיות ורכישת נפט, אמר מזכיר ההגנה שחזר מוועידה בדרום מזרח אסיה כי "היא לא תצליח".
 
באותה ועידה בסינגפור נכח גם שר החוץ של איראן, מוחמד זריף, שניסה לשכנע מדינות להמשיך לעשות עסקים עם הרפובליקה האסלאמית גם אחרי החזרת הסנקציות. אלא שמדינות שיעשו זאת, מסתכנות חבישפה לסנקציות משניות מצד ארצות הברית. לאור זאת, מספר חברות כבר החלו להפחית את פעילותן באיראן.
 
לדברי פומפאו, כדי שהמסחר עם איראן יחודש יש צורך ב"שינוי עמוק" על ידי הממשל האיראני. לטענתו, רוב הדיפולמטים בפסגה בסינגור הסכימו עם ארצות הברית. "הם חייבים להתנהג כמו מדינה נורמלית", אמר מזכיר המדינה, "זאת הדרישה, פשוט מאוד. אנחנו חושבים שרוב המדינות, כל מי שדיברתי איתו, מבין את זה ושזאת מדינה שמאיימת עליהם".
 
פומפאו התייחס גם לדבריו של הנשיא טראמפ, שאמר כי הוא מוכן להיפגש עם המנהיגים האיראנים, ייתכן שבשולי עצרת האו"ם בחודש הבא ואמר כי "אנחנו שמחים לדבר, אם יהיה סידור הולם שיכול להוביל לתוצאה טובה. ייתכן שזה יהיה הנתיב שהן יבחרו בו, אבל אין ראיה לכך כיום". על ההפגנות במדינה המוסלמית בשל המצב הכלכלי, אמר הבכיר האמריקאי, כי "העם האיראני לא מרוצה, לא מאיתנו, אבל גם לא  מההנהגה שלהם".