עיתון Star הטורקי מדווח היום (שלישי) כי כוחות הביטחון הטורקים זיהו סוכני CIA ומוסד בשכונה בה מתגורר הכומר האמריקאי אנדרו ברנסון, ששוחררו לפני כחודש למעצר בית אחרי שנתיים של מאסר באשמת מעורבות בניסיון ההפיכה בטורקיה. העיתון, המקורב לארדואן, הקדיש לדיווח את הכותרת הראשית שלו. יחסי ארה"ב טורקיה נמצאים בימים אלו בשפל חסר תקדים בין מדינות החברות בברית נאט"ו, וטרם נמצא פתרון למשבר הנוכחי סביב סוגיית הכומר העצור. ע"פ הדיווח, בעקבות האפשרות של בריחתו או חטיפתו של ברנסון, כוחות הביטחון נוקטים באזור באמצעי ביטחון קפדניים. 

ברנסון כונה בעיתון "איש הכוחות המיוחדים של ארה"ב לשעבר", ו"לכאורה" כומר. על פי הדיווח ניסיון לחלצו בעת שהיה במעצר בכלא, ולא במעצר בית, לא יצאו אל הפועל עקב השמירה האדוקה עליו והעובדה ששהה בבידוד. כעת, כשהוא נמצא במעצר בית תחת פיקוח, מקורות מודיעיניים זיהו סוכני מודיעין של מדינות זרות, "בייחוד של ה-CIA האמריקאי והמוסד הישראלי". עוד נכתב, כי "כל צעד שעשו הסוכנים האלה זכה למעקב צמוד על ידי המודיעין הטורקי, ברחובות מתנהל 'קרב מודיעיני' בין הסוכנים".

הכומר האמריקאי אנדרו ברנסון. מאמצים ישראלים-אמריקאיים לחלצו? צילום: AFP

 

בעיתון ציטטו קצין מודיעין לשעבר, שהיה עד למאבק המודיעיני, לכאורה. הקצין אמר לעיתון כי "הרחובות והסביבה הם מרחב התמרון של ארגוני המודיעין וכוחות המשטרה. ארצות הברית וישראל מנסים לאסוף מידע בשכונה הזו, אבל כחייל מודיעין לשעבר, ואני אומר זאת בגאווה ובשמחה רבה, אני רואה בבירור את הדומיננטיות של הכוחות הטורקיים במונחים של מודיעין בעולם". 
הקצין לשעבר המשיך להרעיף מחמאות על כוחות הביטחון, ואמר כי המודיעין הטורקי "העמיד את השחצנות האמריקאית במקום. ראוי לכתוב ספר על המהלכים שלו באירועים".

כזכור, לפני כמה ימים הטילה ארה"ב סנקציות על טורקיה בעקבות מעצרו של ברנסון, והובילה לשפל בלירה הטורקית וביחסים בין המדינות. טורקיה בתגובה, הקפיאה נכסים אמריקאים וסירבה לשחרר את הכומר ממעצר. ארדואן טען בתגובה לאיומים האמריקאיים כי לא יקבל את "המנטליות הציונית של ארה"ב".