מחבלים ביצעו ירי לעבר כלים אזרחיים שעסקו בעבודות למאמץ הקמת המכשול במרחב גדר המערכת בצפון רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי זוהתה פגיעה בכלי הנדסי, לא היו נפגעים. בתגובה לירי, טנק של צה״ל תקף עמדה של חמאס  בצפון הרצועה. הכביש המוביל לאחד מהיישובים בעוטף עזה נסגר מוקדם יותר לתנועה בעקבות התרעות, כאשר במקביל נקראו התושבים לנסוע בכביש עוקף. האירוע מתרחש בצל המתיחות בדרום, ועל רקע הדיווחים על מגעים להסדרה עם חמאס. כמו כן, משעות הבוקר פעלו לוחמי האש בגזרת עוטף עזה ב-11 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. כל השריפות בשליטה. 

בתוך כך, הלשכה המדינית של חמאס דנה היום בסוגיית האסירים וציינו כי הם "מוכנים למו"מ לא ישיר להשגת עסקה מכובדת". הארגון הודיע כי הוא דן בעסקת חילופי השבויים עם ישראל, הקשיח עמדות, והדגיש: "יש לנו מוכנות למו"מ לא ישיר כדי להשיג עסקה מכובדת למען אסירנו הגיבורים. אסירי הכיבוש לא ייצאו לחופשי כל עוד אסירנו לא ייפגשו עם בני משפחותיהם".

צילום: דו"צ
עוד הוסיפו בהנהגת חמאס: "אנו לא מוותרים על נשקנו ועל ההתנגדות שלנו ועל האחדות הגיאוגרפית והפוליטית בין הגדה ועזה, המשך תהלוכות השיבה עד להשגת המטרות. ממשיכים בדיונים למען האינטרס של בני עמנו". 

בכיר בחמאס טען מוקדם יותר כי המגעים להפסקת אש בין ישראל לתנועה נמצאים ב"שלבים מתקדמים". מי שאישר את דבריו היה בכיר ישראלי, שצוטט ברויטרס, וחזה פריצת דרך אפשרית במגעים לאחר ארבעה חודשים של עימותים בין הצדדים.
כזכור, הכביש המוביל לאחד מהיישובים בעוטף עזה נסגר מוקדם יותר לתנועה בעקבות התרעות, כאשר במקביל נקראו התושבים לנסוע בכביש עוקף. האירוע מתרחש בצל המתיחות בדרום, ועל רקע הדיווחים על מגעים להסדרה עם חמאס. בצה"ל מסרו כי "לאור הצהרות חמאס וזיהוי פינוי מוצבים של ארגון הטרור חמאס, הוחלט בפיקוד הדרום על הגברת הכוננות וסגירת מספר צירי תנועה במרחב עוטף עזה. מעבר לזה אין הנחיות מיוחדות לעורף. צה"ל פועל להבטחת בטחון תושבי האזור, לא יאפשר פגיעה באזרחים ובחיילי צה"ל וערוך למגוון תרחישים".