משט של עשרות סירות יצא היום (שבת) מהנמל בעזה לכיוון המים הטריטוריאליים של ישראל. על פי דיווחים פלסטינים, ספינות חיל הים של צה"ל ביצעו ירי אזהרה לכיוון הסירות המשתתפות במשט על מנת להרחיקן מהגבול הימי של ישראל. לאחר מכן, שבו הסירות על עקבותיהן וחזרו לשטח הרצועה, ללא נפגעים. בצה"ל טרם הגיבו לדיווחים.
 
המשט הנוכחי מהווה חלק מ"צעדות השיבה" שמקיימים הפלסטינים בחודשים האחרונים על גבול הגדר ברצועת עזה. בתוך כך, דווח על שני פלסטינים שנפצעו מירי לרגליהם בגבול רצועת עזה. התקרית התרחשה סמוך לגדר ממזרח לעיר עזה.

אתמול התקיימו הפרות סדר בגבול הרצועה, בהן לקחו חלק כ-9,000 פלסטינים בחמישה מוקדים לאורך הגדר. מצה"ל נמסר כי המפגינים השליכו בקבוקי תבערה ומטענים, יידו אבנים לעבר הכוחות וגדר המערכת ומבעירים צמיגים בסמיכות לגדר. 
במהלך ההתפרעויות, מספר מחבלים השליכו רימון לעבר כוח צה"ל בצפון הרצועה. בתגובה, טנק של צה״ל תקף עמדה של ארגון הטרור חמאס בצפון הרצועה.

צה"ל ביצע מוקדם יותר תקיפה באמצעות כלי טיס בצפון רצועת עזה לעבר חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה לעבר שטח ישראל. מוקדם יותר, בלון תבערה התגלה סמוך לחדר אוכל ביישוב במועצה אזורית אשכול, וחבלנים שהוקפצו למקום נטרלו את החפץ החשוד. במהלך הצהרים פרצה שריפה שנגרמה כתוצאה מבלון תבערה בשמורת ניר עם. לקראת השעה 14:00 הושגה שליטה על האש. 
 
יו"ר המועצה, גדי ירקוני, אמר בתגובה כי "לצערנו הרב, בימים אלה, ׳חזרה לשגרה׳ בעוטף עזה, היא חזרה להפרחת בלוני תבערה ושריפות. אנחנו לא מוכנים בשום אופן לקבל את האיום כשגרת חיים לגיטימית, כפי שקרה עם ירי הקסאמים לשטחנו"."במשך ארבעה חודשים רצופים, עברנו 5 סבבי מלחמה ו׳הפסקות אש׳ שלאחריהן בלוני הטרור חוזרים", הוסיף יו"ר המועצה, "ילדי עוטף עזה זכאים לחיים נורמליים ולבלונים של שמחה, כמו בכל מדינת ישראל ומצפה מהממשלה לשים למציאות המתמשכת הזאת סוף".