יומון שוודי חשף אתמול כי יו"ר תנועה פרו־פלסטינית, אשר הביעה תמיכה בפיגועים נגד ישראלים, נמצא ברשימה של מפלגת שמאל לקראת הבחירות הכלליות בחודש הבא. סעיד הדרוס, העומד בראש התנועה 194, מתמודד מטעם מפלגת השמאל במחוז סקונה. תנועה 194 נקראת על שם החלטה 194 של מועצת הביטחון משנת 1948, שקראה למימוש זכותם של הפלסטינים לשוב לבתיהם. בעמוד הפייסבוק של הארגון הופיעו פוסטים שבין השאר שיבחו את טבח הילדים במעלות בשנת 1974 והביעו תמיכה בחזית הדמוקרטית שאחראית לפיגוע.



בבחירות הקודמות לפני ארבע שנים קיבלה המפלגה 5.7% מהקולות שהעניקו לה 21 צירים, ולפי הסקרים הנוכחיים היא עומדת על קרוב ל־9% תמיכה, כאשר חלק מהסקרים אף נתנו לה יותר מ־10%.



מזכירת המפלגה במחוז, בוסי דמיטריו, הודתה בשיחה עם העיתון שחברי המפלגה בחרו את הדרוס לרשימה לקראת הבחירות. כאשר נשאלה אם היא מתחייבת שהוא לא יקדם אמירות אנטישמיות, היא אישרה זאת. "זה לא בהתאם לאידיאולוגיה שלנו", אמרה.



עם זאת, דמיטריו טענה כי החזית הדמוקרטית מבקשת להקים "מדינה דמוקרטית שבה ערבים ויהודים יחיו בחופשיות ללא אפליה, מעמדות או דיכוי לאומי", וזאת על אף שהאתר הרשמי מציג צילומים של חמושים פלסטינים שתומכים במאבק מזוין.