אירוע דריסה בלונדון: שני בני אדם נפצעו היום (שלישי) לאחר שרכב התנגש בעוצמה במחסום סמוך לפרלמנט בבירת בריטניה. אף אחד מהם אינו נמצא בסכנת חיים. כוחות משטרה רבים הוזנקו למקום ועצרו את נהג הרכב הדורס, ובסריקות לא נמצא נשק באזור. החקירה הועברה לידי היחידה ללוחמה בטרור של בריטניה. לאחר האירוע, תחנת הרכבת הסמוכה לאזור נסגרה לתנועה. החשוד בביצוע פיגוע הדריסה, שעד כה לא שיתף פעולה עם חוקריו,  זוהה כצעיר בשנות העשרים תושב אזור המידלנדס שבאנגליה.



צילומים שהופצו ברשתות החברתיות, הראו כוחות משטרה חמושים רבים שהגיעו לזירה, ליד המבנה שממוקם במרכז לונדון. בתוך כך, הטלוויזיה בבריטניה פרסמה תיעוד בו נריאם השוטרים עוצרים את הנהג הדורס באקדחים שלופים.


עד ראייה לאירוע אמר כי תגובת המשטרה בלונדון הייתה איטית. "ראיתי רכב אחד, בגלל זה האירוע נראה מכוון. הופתעתי כי זה היה נראה שהם עומדים מאחורה, הם ניסו להבין מה הולך לקרות הלאה, האם יש לו פצצה עליו. התגובה שלהם הייתה איטית. לקח להם זמן להגיב לאירוע הזה", סיפר. 

אזרחי בריטניה חוו בשנים האחרונות מספר אירועי טרור קטלניים. ביוני אשתקד, שמונה בני אדם נרצחו ו-48 נפצעו במתקפת טרור באזור גשר לונדון ושוק בורו, שכללה פיגוע דריסה ודקירה. שלושת המחבלים המוסלמים מארגון המדינה האסלאמית, שחגרו חגורות נפץ מזויפות, חוסלו בידי שוטרים.
כוחות משטרה בזירת האירוע. צילום: רויטרס


זירת האירוע. צילום: טוויטר


מספר חודשים קודם לכן, התרחש פיגוע, שכלל דריסה ודקירה בשכונת וסטמינסטר שבלונדון, בו נרצחו חמישה בני אדם ו-40 נפצעו. בפיגוע, דרס המחבל באזור גשר וסטמינסטר עשרות הולכי רגל עד שהתנגש בגדר הארמון. לאחר מכן יצא מהמכונית, הגיע לפתח הארמון חמוש בסכין באורך של כ-20 ס"מ, ודקר שוטר לא חמוש. הוא נורה ונהרג לבסוף ע"י כוחות המשטרה.