35 בני אדם, בהם תינוק, נהרגו בקריסת גשר פונטה מורנדי שאירעה היום (שלישי) סמוך לעיר גנואה באיטליה. באירוע נפצעו 14 בני אדם, חלקם באורח קשה, ולפחות עשרה בני אדם עדיין נעדרים. הגשר קרס מגובה של 100 מטרים לתוך נחל, כאשר היו עליו לפחות 35 מכוניות ושלוש משאיות. כוחות ההצלה עדיין מגיבים לאסון ועדי ראייה מספרים לתקשורת המקומית כיצד התפתח האירוע הטראגי.  


עד ראייה סיפר לעיתון סקולו כי הוא ראה את הגשר מתנדנד יותר מהרגיל הבוקר. "אני הולך על גשר מורנדי כמעט בכל יום", אמר. "הגשר מתנדנד לעתים קרובות אבל הבוקר הייתה לי הרגשה שההתנדנדות הזאת הייתה יותר משמעותית מהרגיל. הלכתי עליו בדרכי הביתה כרבע שעה לפני שהתמוטט". עד ראייה אחר סיפר כי ראה ברק פוגע בגשר לפני שקרס, לפי דיווח בסוכנות הידיעות אנסה. במקום התחוללה סופת גשמים עזה בעת האסון.
קריסת הגשר בצפון איטליה

קריסת גשר באיטליה

אלברטו לקרארי, נהג אוטובוס, אמר לעיתון קוריירה דלה סרה: "ראיתי אנשים רצים לעברי, יחפים ומבועתים. מכוניות האטו בבהלה. זה היה נורא". עד הראייה דוידה ריקי אמר כי הגשר קרס במרחק של 20 מטרים בלבד ממכוניתו. "קודם החלק המרכזי התפורר ואז כל השאר קרס למטה", אמר. הוא הוסיף כי רכבו נתקע על חלק של הגשר שנותר לעמוד בעת שכוחות ההצלה הגיעו לזירה.

הגשר שקרס בגנואה, איטליה. צילום: AFP
הגשר שקרס בגנואה, איטליה. צילום: AFP


המחלצים שהגיעו למקום תיארו את המצב כ"גיהינום" והוסיפו כי הגשמים הכבדים גרמו למבצע להיות קשה בהרבה. אנריטה בת ה-51, שהייתה עדה לרגעים שלאחר ההתמוטטות, סיפרה: "ירד גשם כבד. הייתי במכוניתי עם בעלי ובני. בשלטים שעל הכביש נכתב כי הוא נסגר בשל תאונה".

"לאחר כמה דקות הייתה המולה של סירנות של ניידות משטרה ורכבי הצלה. חשבתי שזו תאונה רגילה. השוטרים הפנו אותנו ליציאה של נמל התעופה של גנואה. הבנתי את גודל האסון רק כשהגענו לחניון של מרכז קניות במרחק של 500 מטר בקו אווירי", הוסיפה.

פרנק, תושב גנואה שגר בסמיכות למקום האסון, סיפר לסקיי ניוז כי היה במטבח בביתו כאשר שמע רעש עצום. "הלכתי לראות מה קרה ואז ראיתי שהגשר קרס. לא יכולתי להאמין, עברנו מתחתיו כמעט בכל יום", אמר. "בהתחלה זה נראה כאילו הוא רק היה מכוסה בערפל. אבל אז התחלתי לרעוד, זה היה מזעזע".