שר הפנים האיטלקי, מתאו סלביני, הודיע היום ׁ(רביעי) כי ישנם לפחות 42 הרוגים בקריסת גשר מורנדי, שאירעה אתמול, סמוך לעיר גנואה בצפון איטליה. בנוסף, 16 בני אדם נפצעו ומספר הנעדרים נע כעת בין 12-4. הגשר, שמשמש כאוטוסטרדה המחברת את שני חלקי העיר, קרס מגובה של 100 מטרים לתוך נחל כאשר לפחות 35 מכוניות היו עליו.
כמו כן, כ-250 כבאים מכל רחבי איטליה לוקחים חלק בחיפושים אחר הנעדרים, תוך שימוש בכלבי חיפוש ובציוד טיפוס. "אנחנו לא מוותרים על תקווה", אמר גורם רשמי בכבאות, "אנו נשבעים שהצוותים יעבדו מסביב לשעון, עד שהקורבן האחרון יהיה בטוח". יותר מ-400 אנשים הגרים באזור הגשר פונו מחשש כי חלקים אחרים של הגשר עלולים ליפול. נכון לעכשיו, הסיבה לאסון עדיין איננה ברורה, אך ידוע כי הגשר היה במצב רעוע, כאשר מומחים דרשו לשפצו בהקדם האפשרי. 

בתוך כך, שר התחבורה האיטלקי, דנילו טונינלי, קרא היום לכל מנהלים הבכירים בחברה שהפעילה את כביש האגרה עליו היה הגשר, להתפטר מתפקידם. עוד אמר השר כי הממשלה תבחן את האפשרות להוריד מהחברה 'אוטוסטרדה פר ל'איטליה', את הזיכיון לניהול הכביש המהיר, שכלל את גשר מורנדי, וכן תטיל עונשים כספיים על החברה. 

קריסת הגשר. צילום: AFP





גשר מורנדי נבנה בשנות ה-60 על הכביש המהיר המחבר בין גנואה לגבול הצרפתי. כאמור, על אף שמספר מומחים התריעו כי יש לשפץ את הגשר בהקדם האפשרי, שיפוצו נקבע רק לסוף הקיץ. "ההנהלה הבכירה של אוטוסטרדה פר ל'איטליה חייבת להתפטר קודם כל", אמר שר התחבורה בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק, "הם אספו מיליארדים, שילמו מעט מאד מיסים, ואפילו לא טרחו לעשות את הבדיקות ההכרחיות לגשר ולכביש". 
 
"נתתי אישור למשרד שלי להתחיל את כל התהליכים לביטול הזיכיון של החברות האלו, ולחפש סנקציות משמעותיות אשר יכולות להגיע עד 150 מיליון יורו על פי תנאי החוזה", הוסיף השר.