נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין הסכימו עקרונית בפסגה שנערכה בחודש שעבר בהלסינקי, שעל איראן לצאת מסוריה, כך מסר הלילה (שישי) גורם בכיר בממשל האמריקאי. הגורם הוסיף כי רוסיה מאמינה שמדובר במהלך קשה לביצוע.



הגורם ציין עוד, כי היועץ לביטחון לאומי של טראמפ, ג'ון בולטון, ידון בשבוע הבא בפגישה עם עמיתו הרוסי בג'נבה בעניין הנוכחות האיראנית בסוריה. לפי אותו גורם, מיד לאחר פגישתו עם פוטין, תדרך טראמפ את בולטון, מזכיר המדינה פומפאו והשגריר ברוסיה ג'ון האנטסמן, בנוגע לשיחה במשך כ-15 דקות.


כזכור, במסיבת העיתונאים שערכו בבירת פינלנד מיד לאחר פגישתם, אמר פוטין, שדיבר ראשון, כי "סוריה צריכה לעמוד בהסכם הפסקת האש של 1974 והפרדת כוחות בגבול עם ישראל, צריך לדאוג ליחסים טובים יותר בין סוריה לישראל ולדאוג לביטחונה של ישראל. הנשיא טראמפ הסכים איתי על הדברים הללו ועל החשיבות שלהם". לדבריו, המשימה להשכנת שלום בסוריה יכולה להיות ההזדמנות הראשונה להפגין שיתוף פעולה בין ארה"ב לרוסיה. 

פוטין וטראמפ במהלך הפסגה. צילום: AFP
 
טראמפ, מצדו אמר, כי המצב בסוריה הוא מסובך. "אנחנו עובדים עם ישראל הרבה שנים מעולם לא הייתה מדינה קרובה אלינו כמו ישראל", אמר הנשיא האמריקאי במהלך הפסגה. "פוטין גם עוזר לישראל. דיברנו עם ראש הממשלה נתניהו והם רוצים לעשות דברים בסוריה שקשורים לביטחון ישראל ובמובן הזה אנחנו כמובן רוצים לעזור לישראל ונעבוד ביחד. תראו את ההתקדמות עם חיסול דאעש ועוד דברים שעשינו שם. זה שרוסיה עובדת עם ישראל זה מצוין לייצר ביטחון לישראל זה מטרה משותפת שלי ושל פוטין".