נשיא הכנסייה המורמונית, ראסל נלסון, סיפר כי אלוהים נגלה אליו ואמר לו כי המורמונים צריכים להיקרא מעכשיו "כנסיית ישוע המשיח של קדושי אחרית הימים". נלסון אמר כי אנשים צריכים להפסיק להשתמש בביטוי "מורמון" או "LDS" כתחליף לשמם המלא של מאמיני הדת, אשר מונה כ-16 מליון בני אדם ברחבי העולם.

לדבריו "אלוהים החדיר למוחי את חשיבות השם שהוא חיבר לכנסייה שלו". על פי אמונת הכנסייה, מייסד הדת, ג'וזף סמית', נתן את השם המלא ב-1838 לאחר התגלות אלוהית. 
נלסון, 93, הפך לנשיא הכנסייה בינואר עם מותו של מנהיגה הקודם. נשיאי הדת נחשבים לנביאים המובילים את הכנסייה בהתאם להנחיות שמעביר אלוהים שנגלה בפניהם. כעת, עם עדכון ההנחיות, חסידי הדת צריכים להשתמש בביטוי "הכנסייה", "כנסיית ישוע המשיח" או "הכנסייה המשוקמת של ישוע המשיח" כאשר הם נדרשים להתייחסות מקוצרת. במדריך שפורסם בעקבות ההנחיה החדשה, נאמר גם כי מעתה, במקום להגיד מורמונים, יש להשתמש בביטוי "קדושי אחרית הימים", או "חברי כנסיית ישוע המשיח של קדושי אחרית הימים"
 

כמה מהמורמונים המוכרים ביותר בעולם הם השחקנית קתרין הייגל, משפחת אוסמונד ומי שהיה מועמד לנשיאות ארה"ב בשנת 2012, מיט רומני.