העימות בין ארצות הברית לטורקיה בעקבות סירובה של אנקרה לשחרר את הכומר אנדרו ברנסון, הולך ומחריף. הנשיא הטורקי, רג'פ טאיפ ארדואן, נשא היום (שני) נאום מצולם בווידאו, בו הבהיר כי המתקפה הכלכלית על ארצו לא תצלח. "המתקפה על הכלכלה הטורקית כמוה כמתקפה על דגל הטורקי", אמר ארדואן בהתייחסות לסנקציות שהטיל הנשיא טראמפ.



לדברי הנשיא הטורקי המטרה של ממשל טראמפ היא להוריד את טורקיה ואת עם הטורקי על ברכיהם, אבל הבהיר כי "יש לנו את העוצמה והיכולת להתגבר על כל זה". עוד אמר המנהיג הטורקי, כי מי שחושב שהוא יכול לגרום לנו להיכנע באמצעות שער החליפין, יגלה במהרה שהוא טועה. 


דבריו של ארדואן נאמרו לאחר שהבוקר נורו יריות מרכב חולף לעבר שגרירות ארצות הברית באנקרה. אחד הכדורים פגע בעמדת המאבטחים במקום. המשטרה עורכת סריקות אחר החשודים במעורבות באירוע ואחר הרכב, שמספר הרישוי שלו לא זוהה. 

בסוף השבוע אמר הנשיא האמריקאי כי "טורקיה ניצלה את ארה"ב במשך הרבה שנים. הם מחזיקים כעת את הכומר הנהדר שלנו. לא נשלם כלום תמורת שחרורו של אדם חף מפשע, אנחנו חותכים את היחסים עם טורקיה".

כזכור, בעקבות הסנקציות האמריקאיות, הלירה הטורקית ספגה מכה קשה, ואיבדה רבות מערכה, אם כי הצליחה להתייצב בימים האחרונים. בתגובה לצעדים של הבית הלבן, הודיע בשבוע שעבר הנשיא הטורקי כי ארצות תחרים מוצרי אלקטרוניקה אמריקאיים. "אם יש להם אייפון, ישנו גם סמסונג מהצד השני", הדגיש. ארדואן ציין עוד כי ננקטו צעדים הכרחיים בכלכלה וכי "חשוב לנקוט עמדה פוליטית נחרצת". מנגד, בתקשורת הטורקית בחרו דווקא להזכיר לנשיא ארדואן שמכשיר האייפון, אותו הוא מבקש כעת להחרים, שירת אותו בניסיון ההפיכה ב-2016, ממנו התראיין בטלוויזיה באמצעות אפליקציית FaceTime, וקרא לעם הטורקי לצאת לרחובות למרות העוצר הצבאי שהוטל.