צוות המשא ומתן של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, שכולל את חתנו ג'ראד קושנר, השליח למזרח התיכון ג'ייסון גרינבלט, שגרירת ארצות הברית באו"ם ניקי היילי והשגריר דיוויד פרידמן, עובדים על מנת ליצור תנאים לפיהם ההכרזה על תוכנית השלום של הנשיא טראמפ, שזכתה לכינוי "עסקת המאה", תיעשה במקביל לנאומו של הנשיא האמריקאי בעצרת האו"ם בניו יורק, כך לפי דיווח שפורסם היום (שני) בעיתון אל-קודס הפלסטיני.
המקור לא ציין האם ההכרזה תתבצע במסיבת העיתונאים שהכוורת של טראמפ תשתתף בה, אך הגורמים שצוטטו בעיתון פסלו אפשרות שהנשיא עצמו יציג את התוכנית מול העצרת הכללית.

בתוך כך, לפי דיווח בחדשות עשר, בנו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אמר לשליחו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ כי הוא מתנגד לפתרון שתי המדינות, ותומך בהקמת מדינה אחת לישראלים ולפלסטינים. בפגישה, שבה ניסה השליח המיוחד דייוויד גרינבלט לקדם את "תוכנית המאה" של הנשיא טראמפ, אמר לו יאסר עבאס, בנו של יו"ר הרשות, כי הוא חולק על אביו בנוגע לפתרון לסכסוך הישראלי-פלסטיני.
 
"בניגוד לאבי אני מתנגד לפתרון שתי המדינות, ותומך בהקמת מדינה אחת מהירדן לים עם שוויון זכויות לכל אזרחיה", אמר בפגישה בנו של אבו מאזן. הפגישה אירעה לפני הכרזת ירושלים, בה הודיע הנשיא טראמפ על העברת השגרירות האמריקאית מתל אביב לבירת ישראל, ושבעקבותיה יו"ר הרשות הפלסטינית ניתק איתו קשר בזעם. 

אבו מאזן וג'ייסון גרינבלט. צילום: רויטרס
אבו מאזן וג'ייסון גרינבלט. צילום: רויטרס
 
הנשיא האמריקאי ויו"ר הרשות הפלסטינית ישתתפו בחודש הבא בוועידה השנתית של העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק, ויתכן שייפגשו בה. לפי הדיווח, טראמפ ויועציו עוד לא החליטו מתי להציג את תוכנית השלום של הנשיא. בבית הלבן סירבו להתייחס לתוכנן של פגישות שעוסקות בנושאים דיפלומטיים.