עשרות שנים של הכחשות וטיוח: האפיפיור פרנציסקוס הודיע היום (שלישי) כי יפגש עם קורבנות שעברו התעללות מינית על ידי כמרים ואנשי דת נוצרים אחרים. הפגישה תתרחש במהלך ביקורו של האפיפיור בן ה-81 באירלנד בסוף השבוע הקרוב, לאחר שאמש פרסם מכתב התנצלות חסר תקדים ובו הודה כי הכנסייה הקתולית לא פעלה כהלכה בטיפול בטענות ילדים רבים באשר להתעללות מינית בהם.



דובר הוותיקן, גרג בורק, אמר לכתבים בתדרוך על הנסיעה שתיערך בתאריכים 25-26 לאוגוסט, כי קיום הפגישה הותנה כמובן ברצון הקרבנות עצמם לשוחח עם האפיפיור, והוסיף כי זו גם החלטת הקורבנות האם לדבר עם התקשורת לאחר השיחה או לא.



כזכור, האפיפיור הודה אמש במכתב מיוחד כי הוא חש "בושה וחרטה" נוכח כישלונה של הכנסייה הקתולית לפעול נגד התעללות מינית בקטינים מצד אנשי דת: "לא הראינו שום אכפתיות כלפי הילדים קטנים. נטשנו אותם", בנוסף, אמר כי הוא "מודה בסבל שנגרם לקטינים רבים בשל התעללות מינית, ניצול לרעה של כוח וניצול לרעה של תמימותם, על ידי מספר גדול של אנשי דת וקדושה".



"במבט לאחור אל העבר, שום מאמץ להתחנן למחילה ושום ניסיון לתקן את הנזק שנגרם לא יספיקו לעולם", כתב. "אם נסתכל אל העתיד, המאמצים חייבים להתמקד לא רק ביצירת תרבות שתמנע מדברים כאלה לקרות, אלא גם למנוע את האפשרות שמקרים כאלו יקבלו טיוח ויונצחו".

המכתב הגיע בעקבות דוח של חבר מושבעים בפנסילבניה, שפירט עשרות שנים של התעללויות מיניות על ידי כמרים, שטויחו על ידי הבישופים. פרסום הדוח, הקשה מאוד לקריאה, עורר סערה גדולה בעולם הנוצרי והוא מתאר בין היתר את מעלליהם של כ-300 כמרים שביצעו עבירות מיניות במעל 1,000 ילדים, נערים ונערות.