קוריאה הצפונית לא עצרה את פעילותה הגרעינית למרות הבטחות מנהיגה, קים ג'ונג און, למקבילו האמריקאי, דונלד טראמפ, כך חשפו היום (שלישי) פקחי האו"ם. לפי סבא"א, "המשך פיתוח תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית וההצהרות ששחררה בנושא מטרידים ביותר".



ניסוי בטיל בליסטי של קוריאה הצפונית

הדוח של פקחי האו"ם מתפרסם לאחר שבתחילת החודש פורסמו תמונות לוויין שחשפו כי פיונגיאנג ממשיכה בפיתוח טילים בליסטים היכולים לשאת ראש גרעיני. הצילומים הראו כלי רכב הנעים ויוצאים ממתקן בסנומדונג, אך לא תיעדו את התקדמות בניית הטילים, אמר בכיר אמריקאי לרויטרס.



ואולם, ב"וושינגטון פוסט" נטען כי המדינה המסוגרת הצליחה לבנות טיל בליסטי בין יבשתי אחד או שניים. בדיווח נאמר כי הטילים נבנו במתקן המחקר הגדול בפאתי הבירה, בהסתמך על גורמים לא מזוהים. ראוי להסביר כי הטילים הבין יבשתיים עליהם מדובר הנם בעלי טווח גרעיני ארוך, וביכולתם להגיע לחוף המערבי של ארצות הברית.



בתוך כך, באותה עת דווח כי נודע כי לאמריקאים על מתקן סודי נוסף של קוריאה הצפונית, הנועד להעשרת אורניום. מזכיר המדינה האמריקאי מייק פומפאו, הודה מעט לפני הפרסום המדובר כי מפעלי קוריאה הצפונית ממשיכים לייצר נשק גרעיני, אך סירב להגיד האם הם בונים טילים חדשים.