צוות של הסוכנות הבין לאומית לאנרגיה אטומית סיים אמש ביקור בסעודיה והודיע כי ישנן תשתיות בסיסיות ראויות להקמת כור גרעיני ראשון על אדמתה. כך על פי דיווח שפורסם היום (רביעי) בעיתון "עוכאז" הסעודי. ראש הצוות של הסוכנות, פאווזיה בסטוס, הצהיר כי סעודיה מוכנה לקראת בניית הכור הגרעיני הראשון בשטחה. הדיווח מפי הצוות אישר כי "ריאד עשתה התקדמות משמעותית בפיתוח תשתית גרעינית". 

ראש הצוות הוסיף כי סעודיה, שאוכלוסייתה מונה כ-33 מילון תושבים, מעוניינת להגדיל את יכולתה לייצר אנרגיה, על מנת להמשיך בהתפתחותה ובצמיחתה הכלכלית.

הצוות כלל מומחים מברזיל, ספרד ובריטניה ואת אנשי הסוכנות שבחנו 19 סוגיות הקשורות באנרגיה הגרעינית בממלכה הסעודית, נמסר עוד בהצהרה.
 
בריאד הצהירו מספר פעמים בשנים האחרונות כי במידה ואיראן תפתח נשק גרעיני, היא תשאף גם לעשות זאת. במאי האחרון, ציין שר החוץ הסעודי עאדל אל-ג'ובייר בריאיון ל-CNN, כי "אם איראן תרכוש יכולת גרעינית אנחנו נעשה כל שביכולתנו לעשות את אותו דבר".
 
ג'ובייר התייחס גם לטילים הבליסטיים שמספקת איראן למורדים הח'ותים בתימן, שמשגרים אותה על סעודיה כחלק מהסכסוך במדינה. "הטילים האלה יוצרו באיראן וסופקו לח'ותים. הם מפרים את החלטות האו"ם לגבי טילים בליסטיים, והאיראנים צריכים לשאת באחריות על כך".