איש העסקים שלדון אדלסון העניק לוועידת המפלגה הרפובלינקנית תרומה בסך 25 מיליון דולרים, זאת בניסיון למנוע את העלייה הצפוייה בכוחם של הדמוקרטים בבחירות האמצע בנובמבר הקרוב.על פי דוח ועדת הבחירות הפדרלית, שפורסם בפוליטיקו, הסכום המדובר מהווה למעלה ממחצית מהכספים שגויסו על ידי קרן המנהיגות של הסנאט השנה.
על פי הדיווח, במאי האחרון אדלסון תרם 30 מיליון דולרים לקרן המנהיגות של הקונגרס, ועדה משותפת של שתי המפלגות, זאת במטרה לאפשר לרפובליקנים לשמור על רוב בקונגרס. מדובר בתרומה הגדולה פי שלושה מזו שתרם בשנת 2016. כמו כן, הוא תרם אלפי דולרים לקמפיינים של חמישה מועמדים רפובליקנים, שהתנגדו להסכם הגרעין עם איראן. כזכור, אדלסון תומך בדרך כלל בגורמים יהודים ופרו-ישראלים, והיה בין התורמים לקמפיין הבחירות של טראמפ. 
מוקדם יותר השבוע, התקיים טקס חנוכת בית הספר לרפואה על שם ד"ר מרים ושלדון אדלסון. האירוע נערך באוניברסיטת אריאל, במעמד נשיא המדינה, שר החינוך וסגן שר הביראות. מי שבלט דווקא בהיעדר, הוא ראש הממשל בנימין נתניהו. 

יצוין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף בחודש יוני אשתקד בטקס הנחת אבן הפינה לבית הספר לרפואה באריאל, שנערך אז במעמד בנט ובני הזוג אדלסון, שהפגינו כלפיו חיבה. היחסים בין משפחת אדלסון לבין ראש המממשלה התקררו לאחר שאדלסון, המו"ל של העיתון "ישראל היום", הכחיש בעדות שמסר בשעתו במשטרה כל קשר למגעים שהיו בין נתניהו לבין מו"ל "ידיעות אחרונות" ארנון מוזס.