כמו ישראל, גם בערב הסעודית חוששים מההתבססות האיראנית בסוריה והיו רוצים לראות את כוחותיה מחוץ למדינה. ההתנגדות של ריאד כה חזקה, עד שהיא היתה מוכנה להציע עסקה מאוד משתלמת לכאורה מבחינתו של הנשיא בשאר אסד, כדי להוציא את כוחות הרפובליקה האסלאמית מהמדינה, כך לפחות טוען גורם בחיזבאללה. 



על פי דיווח באתר אל מיאדין, המקורב לארגון הטרור, חבר הפרלמנט הלבנוני מטעמו, נאווף אל מוסאווי, חשף את פרטי העסקה בראיון בתוכנית טלוויזיה. לדבריו, יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן, נפגש עם הנשיא אסד לפני שלושה חודשים ואמר לו כי ארצות תממן את שיקום סוריה לאחר מלחמת האזרחים העקובה מדם, תמורת ניתוק היחסים. בין דמשק לבין איראן וחיזבאללה. 



אסד, כך עולה מדבריו של איש חיזבאללה, לא ויתר על בנות בריתו, ודחה את ההצעה של בן סלמן. אל מוסאווי גם הסביר מה עומד מאחורי ההצעה הסעודית: 

"זאת הוכחה לכך שריאד, שתמכה במורדים, מכירה בכך שהם הובסו וכי אין טעם לנסות לשנות את השלטון בסוריה". 

שיקום סוריה עלה שוב על הפרק שלשום, בעקבות דיווח בסוכנות הידיעות "סאנא", לפיו חברות סיניות מוכנות להשתתף באופן פעיל בשיקום, עם התייצבותה לאחר הישגיו הצבאיים האחרונים של צבא אסד, השואף להתייצבות כלכלית. יועץ הכלכלה והמסחר של שגרירות סין בדמשק, קואי בין, צוטט אומר כי מדינתו מייחסת חשיבות רבה לשיתוף הפעולה הכלכלי ולסחר בין המדינות, ומעודד חברות סיניות להשקיע במדינה.
 
בדיווח נטען כי היועץ רואה ביריד הבינלאומי בדמשק, ה-60 במספר, כפלטפורמה חשובה והזדמנות לחיזוק שיתוף הפעולה בין המדינות: "יותר מעשר חברות סיניות ישתתפו ביריד במישרין או באמצעות סוכניהן. סין תמשיך לספק סיוע לסוריה, במיוחד בפיתוח תשתיות החשמל, מכסים, תחבורה ותחומים נוספים". 
 
היועץ אמר כי מספר אנשי עסקים סינים ידונו במיזמי שיתופי פעולה אפשריים, כמו גם בהזדמנויות סחר זמינות, במהלך הביקור ביריד. כמו כן, ציין גם כי סין מעודדת ייבוא של מוצרים סורים נוספים, מעבר לייבוא שקיים היום, ולשם כך הזמינה סין את המפעלים המייצאים בסוריה להשתתף בתערוכת הייבוא הבינלאומית הראשונה שתתקיים בסין, שתיערך בעיר שנגחאי בחודש נובמבר.
 
לסיום, נכתב כי בייג'ינג תומכת ומעודדת חברות סיניות שעובדות בשיקום התשתיות בסוריה לקיים דיונים עם המוסדות הממשלתיים הסוריים על מנת להשתתף במשק החשמל והאנרגיה במדינה.