קוריאה הצפונית עצרה פירוק של אתר שיגורי טילים, כך עולה מתמונות לוויין חדשות שפורסמו הלילה (חמישי), זאת למרות הבטחותיו של מנהיג המדינה המסוגרת, קים ג'ונג און, למקבילו האמריקאי, דונלד טראמפ, בנושא.  

לפי פרויקט NORTH 38, שפרסם את התמונות, התמונות, שצולמו ב-16 באוגוסט, בוצעה התקדמות בפירוק האתר בין חודש יולי לאוגוסט, אך מתחילת החודש האחרון "לא נצפו עבודות משמעותיות של פירוק האתר".
מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, אמר בחודש שעבר כי הדיווחים על כך שפיונגיאנג החלה לפרק את מתקן מחקר בסוהיי, תואמים את ההתחייבות של מנהיגיה לנשיא ארה"ב בפסגה שהתרחשה בסינגפור ב-12 ביוני. 

לפני כיומיים בלבד הצהירו פקחי האו"ם כי קוריאה הצפונית לא עצרה את פעילותה הגרעינית למרות הבטחות מנהיגה בנושא. לפי סבא"א, "המשך פיתוח תכנית הגרעין של קוריאה הצפונית וההצהרות ששחררה בנושא מטרידים ביותר". 
הדוח של פקחי האו"ם מתפרסם לאחר שבתחילת החודש פורסמו תמונות לוויין שחשפו כי פיונגיאנג ממשיכה בפיתוח טילים בליסטים היכולים לשאת ראש גרעיני. הצילומים הראו כלי רכב הנעים ויוצאים ממתקן בסנומדונג, אך לא תיעדו את התקדמות בניית הטילים, אמר בכיר אמריקאי לרויטרס.