הסנקציות ממשיכות להשפיע: שתיים מחברות התעופה הגדולות באירופה, בריטיש איירוויז הבריטית ואייר פראנס הצרפתית, הודיעו היום (חמישי) כי הן יפסיקו להפעיל קווים בין לונדון ופריז לטהרן במהלך חודש ספטמבר. שתי החברות הודיעו כי לקווים "אין היתכנות כלכלית". אחת הסיבות להערכה הכלכלית המחודשת היא ירידת ערך הריאל האיראני, מה שגרם לכך שלתושבי הרפובליקה יש פחות כסף לטיולים בחו"ל. השגריר האיראני בבריטניה, חמיד בידנג'אד, הגיב להודעת בריטיש איירוויז והביעה עליה צער. "בהתחשב בביקוש הגבוה, החלטתה של חברת התעופה מצערת", אמר השגריר.



בכך מצטרפות שתי חברות התעופה לחברת KLM ההולנדית, שהודיעה על הפסקת הטיסות לטהרן עוד בחודש שעבר. הפגיעה הכלכלית של הסנקציות שהטיל נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ על איראן לא מסתכמת רק בחברות תעופה, כשעסקים בינלאומיים רבים החלו להתנתק מהשוק האיראני, אליו חזרו רק לפני כשנתיים בעקבות הסכם הגרעין בין איראן לשש המעצמות, הסכם ממנו ארצות הברית פרשה בחודש מאי האחרון.



בין החברות שעזבו את איראן היו חברת האנרגיה הצרפתית טוטאל, קונצרן המכוניות פג'ו וענקית הטכנולוגיה סימנס. עם זאת, אירופה מנסה למנוע את קריסת ההסכם, והודיעה היום כי היא תעביר לאיראן כ-18 מיליון יורו כסיוע לפיתוח כלכלתה, וזאת כחלק מחבילת סיוע של כ-50 מיליון דולר עליה הסכים האיחוד. שרת החוץ של האיחוד, פדריקה מוגריני, הסבירה את הסיוע ואמרה כי "החבילה תרחיב את הקשרים הכלכליים באופן שישפיע באופן חיובי על אזרחינו".