יו"ר הוועד הפועל של אש"ף סאיב עריקאת הגיב היום (שבת) להחלטת ארצות הברית לקצץ 200 מיליון דולר מכספי הסיוע לפלסטינים, ואמר כי מדובר ב"פרובוקציה של טראמפ". לדבריו, טראמפ נוקט בבריונות כלפי הרשות, וושינגטון מנסה להפעיל את כל סוגי הפרובוקציות נגדנו ואנו דוחים אותן. זו החלטה אישית של נשיא ארצות הברית.
הוא הוסיף: הסיוע הכספי מהווה אפשרות לפיתוח של הכלכלה והחברה הפלסטינית. עם הפסקת הסיוע, האמריקאים נוטשים את המחויבות הבינלאומית". עריקאת הסביר כי "ארצות הברית ויתרה על מחויבותה ללגיטימציה בינלאומית, במיוחד בכל הנוגע לירושלים, ולמעמד הפליטים".
כזכור, ארצות הברית הודיעה הלילה כי היא תקצץ יותר מ-200 מיליון דולר מדמי הסיוע הכלכלי שהיא מעבירה לרשות הפלסטינית ולרצועת עזה לטובת פרוייקטים אחרים, אותם היא לא פירטה. מקור במחלקת המדינה אמר לסוכנות רויטרס כי "ארצות הברית בחנה את הסיוע לרשות הפלסטינית ביהודה ושומרון ורצועת עזה כדי להבטיח שהכספים מושקעים בהתאם לאינטרס האמריקאי", והוסיף כי כתוצאה מאותה הבחינה והנחייתו של טראמפ "אמריקה תעביר יותר מ-200 מיליון דולר שהיו אמורים להגיע לתוכניות ביו"ש ועזה לפרוייקטים בעלי עדיפות גבוהה במקום אחר".

בכירת הרשות הפלסטינית חנאן עשראווי הגיבה להודעה, והאשימה את ממשל טראמפ בניסיון סחיטה מצד הבית הלבן. "הממשל האמריקאי משתמש בסחיטה ככלי פוליטי", האשימה עשראווי והוסיפה, "העם הפלסטיני והנהגתו לא ייכנעו לאיומים, ולא ניתן לאלץ אותו לציות, זכויותינו אינן למכירה". עוד אמרה הבכירה כי "אין תהילה בבריונות או בענישה של עם תחת כיבוש. הממשל האמריקאי כבר הציג את אופיו המרושע בשיתוף פעולה עם הכיבוש הישראלי וגזילת האדמה ומשאביה, עכשיו הוא מציג רוע כלכלי ומעניש את הקורבנות".