איראן חידשה את השיחות עם רוסיה על בניית כור גרעיני חדש, כך אמר היום (שבת) שר האנרגיה האיראני רזה ארדקניאן. לטהרן כבר יש כור גרעיני ראשון מתוצרת רוסית בבושהר, והיא חתמה עם מוסקבה ב-2014 על הסכם לבניית שמונה כורים גרעיניים נוספים במדינה. לפי הדיווח בסוכנות הידיעות האיראנית טסנים, הכור החדש "יוכל לייצר עד 3,000 מגה-וואט של חשמל".
  
בתוך כך, נשיא איראן חסן רוחאני אמר כי ארצו תביס את "מזימותיהן של ישראל וארצות הברית" ותמשיך ללכת בדרכו של האייתוללה חומייני, מייסד משטר האייתוללות. "היום הוא יום קשה עבור איראן נגד המזימות הזרות, אך דרכו של האימאם המנוח יכולה להציל את העם והארץ", אמר רוחאני במהלך ביקור בקברו של חומייני בטהרן, לפי דיווח בטלוויזיה האיראנית.
הנשיא האיראני התייחס בביקורו להשפעת הסנקציות אמריקאיות על ארצו. "אנחנו מודעים לכאבו, סבלו ובעיותיו של העם, ועושים כמיטב יכולתנו להקל עליהן. אין לנו ספק בניצחוננו הסופי על האויב", אמר רוחאני. הוא הוסיף כי איראן "הצליחה לסכל את מאמציו של הלובי הציוני בסנאט האמריקאי ובבית הנבחרים, וכן את המזימות האמריקאיות במועצת הביטחון של האו"ם". 

חסן רוחאני. צילום: רויטרס
חסן רוחאני. צילום: רויטרס


כזכור, במאי פרשה ארצות הברית מהסכם הגרעין מ-2015 בין איראן למעצמות, על מנת להגביל את שאיפתו הגרעינית של משטר האייתוללות. וושינגטון הטילה סנקציות חדשות על טהרן באוגוסט, שאסרו על מכירה או החזקה של שטרות אמריקאים, איסור על מסחר במתכות שונות ועל ביצוע עסקאות במטבע האיראני. הממשל האמריקאי צפוי להטיל עיצומים נוספים בנובמבר על תעשיית הנפט, הבנק המרכזי, וענפי האנרגיה והספנות של איראן.

בהודעה שפרסם אז נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ עם הטלת הסנקציות, הוא אמר שמטרתן היא להפעיל "לחץ כלכלי מקסימלי", וכי הוא עדיין מוכן להיפגש עם ההנהגה האיראנית בכל עת שתבחר. "יש להבהיר למשטר האיראני שיש לו בחירה: או לשנות את האיומים ואת ההתנהגות המערערת ולהשתלב בכלכלה העולמית – או להמשיך בדרך של בידוד כלכלי", אמר הנשיא האמריקאי.
 

רוהולה חומייני. צילום: רויטרס
רוהולה חומייני. צילום: רויטרס