המשטרה בפלורידה אישרה הלילה (שני) כי החשוד בביצוע הירי במהלך טורניר משחקי וידאו, הוא דיוויד כץ, גיימר בן 24 מבולטימור. עוד נמסר כי הוא הגיב בצורה קשה להפסד בסיבוב, שהוביל להדחתו מהטורניר. זו היתה הסיבה שבגינה, על פי ההערכות, הוא פתח באש על המשתתפים, וגרם למותם של שני בני אדם ולפציעתם של תשעה נוספים. לאחר מכן הוא בחר לשים קץ לחייו. כמו כן, שני בני אדם נוספים נפגעו במהלך המנוסה מהמקום. כל הפצועים במצב יציב. השריף סירב לציין במהלך מסיבת העיתונאים האם ידועה הסיבה שגרמה לכץ לפתוח בירי.




 
אירוע הגיימינג המדובר, היה השלב הראשוני מתוך טורניר שבמסגרתו יתחרו משתתפים מרחבי ארצות הברית. היום שבו התבצע הירי, הוא הראשון מתוך יומיים של משחקים, שאליו הגיעו 256 שחקנים מכל רחבי ארצות הברית. שני השחקנים שישיגו את התוצאות הגבוהות ביותר יתחרו בסבב הכולל 16 שחקנים ויתקיים בלאס וגאס באוקטובר. בנוסף לאירוע שבו התקיים הירי, היו אמורים להתקיים במהלך חודש ספטמבר מספר אירועים נוספים, אם כי לא ידוע מה יעלה בגורלם בעקבות הטרגדיה. 
 
על פי האתר של EA Sports, הגיימרים שינצחו בטורניר האמריקאי יזכו בפרסים הנעים בין 500 דולרים ל-25 אלף דולרים. האלוף האמריקאי יזכה בפרס של 200 אלף דולרים ובחגורת אליפות.


בסרטונים מהזירה נראים צעירים משחקים במשחק מאדן הפופולארי, המקבילה של פיפ"א לפוטבול, כאשר לפתע נשמעות באולם יריות, צרחות, והשידור מתנתק. מושל פלורידה, ריק סקוט אמר כי הוא דיבר עם השריף של ג'קסונוויל, מייק וויליאמס, והציע לו כל סיוע שהמדינה יכולה לספק, והנחה את הרשויות במדינה לסייע לעיר. חברת אלקטרוניק ארטס, שארגנה את הטורניר, פרסמה הצהרה לפיה היא "מודעת לתקרית באירוע. אנחנו עובדים עם הרשויות על מנת לקבל את הפרטים".
ראיין, עד ראייה לאירוע הקשה סיפר: "הייתי באולם וצפיתי במשחק. זה קרה ממש מהר, ראינו רובה, התחילו יריות וכולם ברחו. נכנסתי לשירותים אחרי ששמעתי לפחות 20 יריות, אני בהלם". ראיין המשיך ואמר "הגעתי מטקסס, אני בקושי יכול לדבר. היו שני יורים. הם נכנסו לבר המשחקים ליד מקום בשם 'שיקגו פיצה' והתחילו לירות. לא יכול לומר לך מה היו הגילאים של האנשים, כי פשוט ברחתי לשירותים ונשארתי שם. כולם ברחו. לא ידעתי אם היורים עדיין באזור ומחפשים עוד קורבנות. כולם ניסו למצוא מקומות מסתור או שוטרים. ראיתי 6 גופות שנורו על הרצפה".