נסיגה חלקית תמורת נסיגה מלאה. ארה"ב הציעה לראשי המשטר הסורי נסיגה מלאה של הצבא האמריקאי משטחם בתמורה לנסיגה איראנית מלאה מדרום סוריה. כך מדווח הבוקר העיתון הלבנוני אל-אחבאר המקורב למשטר הסורי. על פי הדיווח בסוף חודש יוני נחת בשדה התעופה הבינלאומי בדמשק, מטוס שהגיע מהאמירויות ועליו משלחת אמריקאית רמת דרג, ותחת אבטחה כבדה הגיעה אל מרכז דמשק שם נועדו חברי המשלחת עם גנרל עלי ממלוכ, ראש לשכת הביטחון הלאומי הסורי. 
כארבע שעות נערכה הפגישה והיא כללה קצין אמריקאי רם דרג וקצינים מסוכניויות המודיעין והביטחון האמריקאי. לצידו של ממלוכ היה ראש המודיעין הכללי גנרל דיב זייתון וסגן הרמטכ"ל גנרל מואפכ אסעד. ע"פ הדיווח ההצעה כללה נסיגה של חיילי ארה"ב מהאדמה הסורית, כולל בסיס א-כנאפ וכן אזור מזרח הפרת לפי סידורים ביטחוניים בפיקוחם של צבא רוסיה וסוריה, ובתמורה דמשק תמלא אחרי 3 דרישות אמריקאיות: נסיגה איראנית מלאה מאוזר דרום סוריה, קבלת ערבויות כתובות לכך שחברות אמריקאיות יהיה להם חלק בשדות הנפט באזור מזרח סוריה וכן העברת נתונים מלאים על חברים בארגוני טרור, כולל מספר ההרוגים הזרים בקבוצות אלו, ומי מהם מעוניין לשוב למערב. זאת בהנחה כי סכנת הטרור חוצת גבולות. וכל מידע עליהם עשוי לסייע לביטחון הלאומי. 
הסורים ברשות ממלוכ הגיבו לאמריקאים בו במקום ואמרו כי האמריקאים הם כח כובש בסוריה שלא קיבלו אישור לכניסה שלהם "וצריכים לצאת באותה דרך ועד אז נתייחס אליכם ככח כובש". ממלוכ הוסיף כי "סוריה היא חלק מציר רחב והיחס שלנו לאיראן וחיזבאללה ובנות הברית שלה שנלחמו נגד הטרוריסטים הוא יחס חזק וההצעה הזו לא תשנה ברית זו". בנקודה השלישית, ממלוכ הוסיף כי "סדרי העדיפויות שלנו לאחר תום המלחמה זה לשתף פעולה עם המדינות הידידותיות שלא יצאו במזימות נגד העם הסורי ולכן אין זה סביר לתת הקלות לחברות של מדינות שנלחמו בנו וממשיכות לעשות זאת. עם זאת, סייג הגנרל הסורי כי הם יכולים לדחות עניין זה אל שלב יותר מאוחר כאשר ממשלת סוריה תחליט על מדיניות של בנייה מחדש ואז חברות אמריקאיות יכולות להיכנס לתחום האנריגה באמצעות חברות מערביות או רוסיות, כלומר בדרך של צד שלישי. 

הגנרל הסורי אמר עוד כי שנה לפני כן ביקר אצלנו בלשכה סגן ראש המודיעין האוסטרלי ו"הודיע כי הוא בא כנציג שלכם וביקש מידע על קבוצות הטרור של ערבים אוסטרלים. ואני חוזר ואומר מה שאמרתי לו אז, יש לנו מידע עצום על קבוצות אלו, אנו מודעים לסכנות שעלולות לגרום, יודעים כמה הם רוצים לגרום, וזה תלוי בתמיכה חיובית בסוריה". עם זה שני הצדדים החליטו להותיר את ערוץ התקשורת ביניהם פתוח.