נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, אמר למספר כמרים ומנהיגים נוצרים אוונגליסטים שהגיעו לארוחה בבית הלבן כי הוא מצפה לסיוע פוליטי מהם לקראת הבחירות, והזהיר מפני השלכות חמורות על קהילותיהם אם הרפובליקנים יאבדו את הרוב בקונגרס לדמוקרטים. "הבחירות ב-6 לנובמבר הן משאל עם לא רק עליי, אלא גם על הדת שלכם", אמר. "זהו משאל על חופש הדיבור ועל התיקון הראשון לחוקה. זהו משאל על כל כך הרבה דברים". 

לדבריו, "הם יהפכו את כל מה שעשינו בחזרה, ויעשו זאת במהירות רבה ובאלימות. ויש אלימות. הריי כשאתה מסתכל על אנתיפה - אלו אנשים אלימים". טראמפ ביקש ממנהיגי הדת, שלדבריו אמרו לו שאנשיהם מטיפים בכנסייה מול 200 מליון אנשים לערך בכל יום ראשון, שיסייעו לו לגייס את קולות הרפובליקנים לקראת הבחירות הקרובות לקונגרס.
 
הנוצרים האנגווליסטים מהווים בסיס תמיכה גדול וחשוב עבור טראמפ, והזמנתם לבית הלבן על רקע הפרשיות האחרונות בהן הסתבך מעידות על רצונו לשמר את האמון עמם. "אם לא תצאו לרחובות ותגרמו לאנשים לתמוך בנו, זה עלול להיות הסוף של כל מה שיש לכם", אמר להם. "הסקרים עשויים להיות טובים, אבל אנשים צריכים לצאת להצביע. אם הם לא ייצאו להצביע, יהיו לנו, למען האמת, שנתיים מאוד אומללות". 
 
אנטיפה הוא ארגון גג של מספר רב של ארגונים ששמו לעצמם מטרה להיאבק בפאשיזם במדינות העולם. בארצות הברית, אנשי אנטיפה נוהגים להגיע להפגנות של התומכים בעליונות הגזע הלבן ובאידיאולוגיה ניאו נאצית ולמחות נגדם. פעמים רבות הפגנות אלו מתדרדרות עד מהרה לאלימות בין הצדדים. בשנה שעברה, לאחר שבאחד מהאירועים האלו דרס אחד מתומכי עליונות הגזע הלבן את אחד ממפגיני השמאל, אמר טראמפ כי "האשמה מוטלת על שני הצדדים