לאחר שכוחות הביטחון האיראנים הודיעו על מעצרם של עשרות מרגלים שעבדו בגופים ממשלתיים במדינה, התייחס הבוקר (רביעי) שר המודיעין האיראני, מחמוד עלאווי, להפעלתו, ככל הנראה, של השר הישראלי לשעבר גונן שגב, על ידי גורמי המודיעין האיראנים. "כמו ששמעתם לאחרונה, הבאנו תחת שליטתנו חבר בממשלה של מדינה חזקה", אמר עלאווי בנאומו, מבלי לציין את שם המדינה.



כזכור, שגב, שהיה שר האנרגיה בין 1995 ל-1996, הואשם בריגול לטובת איראן במהלך שהותו בניגריה בשנת 2012. הוא נכלא בישראל בשנת 2004 לאחר שהורשע בניסיון להבריח גלולות אקסטזי למדינה ועזב את הארץ בשנת 2007, עם שחרורו ממאסר.



בחודש מאי האחרון נעצר שגב על ידי שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל, בחשד לביצוע עבירות של סיוע לאויב במלחמה ובריגול נגד מדינת ישראל. בתום החקירה, כפי שצוין, הגישה פרקליטות מחוז ירושלים נגד שגב כתב אישום לבית המשפט המחוזי בירושלים בגין עבירות אלו וכן בגין ריבוי עבירות של מסירת ידיעה לאויב. כתב האישום אושר בידי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. התביעה מבקשת להאריך את מעצרו עד תום ההליכים.



הלילה, כאמור, דווח בסוכנות הידיעות הסטודנטיאלית "איסנא" כי כוחות הביטחון עצרו עשרות מרגלים במשרדי ממשלה שונים באיראן. שר המודיעין לא ציין מתי נעצרו אותם "מרגלים" ועם מי הם היו בקשר, אך הדגיש כי רבים מבין העצורים הם בעלי אזרחויות כפולות.



השר האיראני הוסיף "ביקשנו הרבה פעמים מהאזרחים להודיע לנו אם הם מכירים אנשים שיש להם אזרחויות כפולות. יחידת המאבק בריגול במשרד המודיעין הודיעה כי היא הצליחה לעלות על עשרות מרגלים במשרדי ממשלה שונים ועצרה אותם". בידיעה לא נמסר עבור אילו מדינות אותם עובדי ממשלה ריגלו.