גורמי מודיעין אמריקאים הכינו רשימה ראשונית של מתקני נשק כימיים סוריים, שאותם האמריקאים יוכלו לתקוף במידה והנשיא דונלד טראמפ יורה על תקיפה נוספת, כך דווח הלילה (שישי) ברשת CNN. הפרסום מצטט גורם שמדגיש שהחלטה על עצם ביצוע תקיפה נוספת בסוריה לא נתקבלה, אך הצבא "יכול להגיב במהירות" במידה ואסד יבצע מתקפה כימית. הנתונים שמופיעים ברשימה הראשונית יועברו לפנטגון כדי שיוכלו להתכונן לתקיפה, שהנשיא יחליט להוציא לפועל. 
עוד פורסם כי גורמים רשמיים בארצות הברית חוששים כי מתקפה של צבא אסד על אידליב, מעוז המורדים האחרון, תכלול נשק כימי, במידה והם ידחקו יאטו את התקדמות כוחות אסד. צבא ארצות הברית קירב מספר מסוקים חמושים לאזור, כך לדברי גורמי מודיעין בכירים. ארצות הברית חוששת כי אסד יוכל להוציא לפועל מתקפה כימית באמצעות הפצצת חביות כלור וכי תקיפה של העיר באמצעים קונבנציונליים עלולה להותיר אלפי הרוגים, ולהחמיר את המשבר ההומניטרי באזור.
 
בתוך כך, לידי "מעריב אונליין" הגיעו תמונות מהפגנת ענק נגד הפיוס של כל המורדים



דיווח: התקיפה האמריקאית תתבצע בעזרת בריטניה, צרפת ומטוסי קרב ישראלים

הדיווח מתווסף לפרסומים שונים בתקשורת הערבית, המדברים על תוכנית של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ לצאת למתקפת ״בזק״ יחד עם בריטניה וצרפת, ובליווי מטוסי קרב ישראלים, לתקוף את מרכז ודרום סוריה. במקביל, לכוננות עליונה של מערך ההגנה האווירי של סוריה. על פי הדיווח באתר dnn הלבנוני, הפור כבר נפל אצל הנשיא טראמפ, ומסרים ברח זו הועברו על ידי שגרירות ישראל במוסקבה, ולפיהם הנשיא האמריקאי מעוניין לברוח מהבעיות הפנימיות שלו אל מלחמה בסוריה.
עוד דווח, כי בסעיפים הסודיים בהסכם הצבאי של איראן וסוריה, התחייבה טהרן להעניק לדמשק הגנה אווירית, זאת כאשר גם הרוסים ״מכינים הפתעה לכוח התוקף״ עם מערך הגנה אווירי משוכלל ביותר.
מוקדם יותר היום, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי כוחות המורדים פוצצו גשרים המחברים בין השטחים שנמצאים בידיהם, כמו אזור אידליב, לבין האזורים שבשליטת משטר אסד. עם זאת, דיווח אחר טען כי הגורם לפיצוץ הוא פיצוץ של מחסן אמל"ח. שלושה מיליון תושבים מתגוררים באידליב וכוחות המשטר החלו להתקרב לאזור.