חברים, בני משפחה ובכירים בממשל ובצבא האמריקאי בעבר ובהווה התכנסו הערב (שבת) בקתדרלה הלאומית בוושינגטון, כדי לחלוק כבוד אחרון לסנטור ג'ון מקיין שנפטר בשבוע שעבר. בטקס השתתפו בין היתר הנשיאים לשעבר ג'ורג' בוש, שניצח את מקיין בבחירות בשנת 2000, והנשיא לשעבר ברק אובמה שניצח את מקיין ב-2008. השניים הספידו אותו, לבקשתו. הדבר ישלח מסר של אחדות בין שתי המפלגות, בתקופה שבה נדמה כי אמריקה מפולגת יותר מתמיד.


מייגן בתו של מקיין ספדה לו: "לאבא שלי היו כל הסיבות לחשוב שהעולם היה גרוע. אני כאן אומרת מה שתמיד רציתי לומר. אבא שלי איננו ג'ון מקיין היה הרבה דברים. הוא היה מלח, הוא היה בעל, הוא היה לוחם, הוא היה אסיר, הוא היה גיבור, הוא היה חבר קונגרס, היה סנטור ומועמד לנשיאות. אלו תארים של חיים ששווה לחיות". 

היא הוסיפה כי "הגענו לכאן כדי לבכות על הליכתה של הגבורה האמריקאית האמיתית. לא רטוריקה זולה של אנשים שמעולם לא הקריבו דבר, הוא נתן כל כך הרבה ולא האופורטוניזם של אלו שחיו חיי אושר ופאר בזמן שהוא הקריב את חייו". מקיין סיכמה: "לאבא שלי מעולם לא היה אכפת מה הם חשבו עליו, הוא היה אדם גדול, לוחם גדול, אמריקאי גדול, אני מעריצה אותו ואוהבת אותו כי הוא היה אבא נהדר. הוא ידע מה זה לגדול כבן של אדמירל גדול".


 

אובמה ספד לו: "הנשיא בוש ואני היינו מהיחידים שהתמודדנו מול מקיין - הוא הפך אותנו לטובים יותר כמו שהוא הפך את המדינה הזו לטובה יותר. זה כבוד גדול עבורי להיות כאן. כשג'ון ביקש ממני את זה מוקדם יותר השנה הייתי מופתע ועצוב. הוא אהב להיות בלתי צפוי".

 
ג'ורג' בוש הבן: יש חיים שהם כה מלאים שקשה לדמיין שהם נגמרו. לי ולג'ון היה מסע משותף. בשנים האחרונות שוחחנו ביחד על העבר שלנו כמו שחקני פוטבול שמדברים על המשחקים הגדולים. נהניתי מאחת המתנות הגדולות שהחיים יכולים לתת - החברות עם ג'ון מקיין




הטקס מתקיים אחרי שאתמול ארונו הוצב ברוטונדה של הקפיטול, בנוכחות בכירים רבים, בהם סגן הנשיא מייק פנס. הטקס מתקיים ברוטונדה של הקפיטול והוא האדם ה-31 הזוכה לכבוד הזה - עצם קיום הטקס במקום
 
סגן הנשיא ספד למקיין והגדיר אותו "פטריוט אמריקאי" ש"שירת מטרה גדולה יותר מאשר הוא עצמו". עוד אמר: "תנו לי לומר לכל אלה שהגיעו להוקיר לו כבוד אחרון, וכן למשפחתו האהובה, שתמיד נזכור בי ג'ון מקיין שירת את ארצו בכבוד. בכל דור ודור יש כאלה החושבים על טובת המדינה לפני זו שלהם, כאלו שמשרתים את המדינה, והוא היה אדם כזה".
 
כזכור, מקיין הלך לעולמו בסוף השבוע שעבר, כיממה לאחר שהודיע כי הוא בוחר להפסיק לקבל את הטיפולים הכימותרפיים לגידול בראש שממנו סבל. היריבות וחילוקי הדעות בין הנשיא המכהן לבין הסנטור המנוח ידועות, כאשר מקיין אף אמר כי הוא מבקש שטראמפ לא יבוא להלווייתו וכי הוא מעוניין שאובמה ובוש יספידו אותו.