הצעד הבא: גורמים מדיניים בכירים בירושלים עודכנו על ידי ממשל טראמפ שהאמריקנים יאפשרו למדינות המפרץ להמשיך ולהזרים כסף לארגון השנה, כדי להבטיח את המשך הפעילות המיידיית שלו, כך דווח הערב (שבת) ב"החדשות". בהמשך ארה"ב תתנה את הסכמתה להעברת הכספים בדיון מחדש על המנדט של הארגון והגדרות הפליטים הפלסטינים, זאת מתוך כוונה להביא לסגירה מוחלטת של הארגון.



בתוך כך, האיחוד האירופי קרא לארצות הברית לשקול מחדש את "ההחלטה המצערת" להפסיק את המימון של הארגון. האיחוד הדגיש את החשיבות של התמיכה הבינלאומית באונר"א, המפעילה בתי ספר למאות ילדים פלסטינים ברצועת עזה, שטחי הרשות הפלסטינית, ירדן, לבנון וסוריה. "ההחלטה המצערת של ארצות הברית מותירה פער משמעותי", נכתב בהודעה, "מקווים כי ישקלו מחדש את החלטתם. ארצות הברית תמיד שימשה תפקיד חיוני במאמצי השגת השלום באזור. האיחוד ימשיך לשתף עימה פעולה".
 
שר המודיעין ישראל כ"ץ כתב בחשבון הטוויטר שלו: "אני מברך על החלטת נשיא ארה״ב להפסיק כל מימון לאונר״א הארגון להנצחת בעיית הפליטים הפלסטינים ודרישת ״זכות השיבה״, ולחפש דרכים אלטרנטיביות לסיוע ישיר לאוכלוסיה הנזקקת בהיבט ההומניטרי בלבד. זוהי ראייה מפוכחת של המציאות וגיבוי לעמדת ישראל ששוללת מכל וכל את טענת "זכות השיבה" הפלסטינית".

שר החוץ הירדני הביע צער על החלטת ארצות הברית לבטל את המימון לארגון אונר"א, והביע חשש מהשלכות המהלך ליציבות האזור אם אונר"א לא תוכל לתמוך בחמישה מיליון הפליטים הפלסטינים. עוד אמר השר כי בכוונת ירדן לנסות לגייס מקורות מימון חלופיים לארגון.