ניצלו את הכאוס: כ-400 אסירים נמלטו הלילה (שני) מבית כלא בטריפולי בירת לוב במהלך לחימה בין קבוצות חמושות יריבות באזור. בכיר במערכת המשפט במדינה אמר כי מאות האסירים פרצו את שערי כלא עין זארה והשומרים במקום לא הצליחו לעצור אותם. הכלא ממוקם בדרום טריפולי, באזור בו התנהלה בשבוע האחרון לחימה עזה בין שתי קבוצות חמושים יריבות. 
הבכיר הלובי דיבר בעילום שם ולא מסר פרטים נוספים על התקרית. עימותים קשים פרצו בשבוע שעבר בין "הגדוד השביעי" מהעיר טרחונה, לבין "גדודי המהפכנים של טריפולי" וקבוצה חמושה גדולה נוספת מהבירה הלובית. בנוסף, שני אזרחים נהרגו ושבעה נפצעו, בהם שני ילדים, בירי טיל על מחנה עקורים ליד העיר מיסראטה. 
הממשלה הלובית הנתמכת על ידי האו"ם הכריזה על מצב חירום בבירה בעקבות "רצינות המצב הנוכחי". למרות שהממשלה נמצאת בשלטון באופן רשמי, היא אינה שולטת בפועל בבירה, בה קבוצות חמושות הנתונות בברית עמה פועלות באוטונומיה, ולרוב מונעות מהשגת כסף ועוצמה.

שליחות האו"ם בלוב קראה ל"כל הצדדים המעורבים" בסכסוך במדינה להיפגש ביום שלישי ל"שיחות חירום על המצב הביטחוני". כזכור, לוב נתונה למאבק מתמשך בין מיליציות יריבות מאז נפילת משטרו של הרודן מועמר קדאפי בעקבות התערבות נאט"ו לצד המורדים במדינה ב-2011. 



מועמר קדאפי, ארכיון. צילום: רויטרס
מועמר קדאפי, ארכיון. צילום: רויטרס